رئیس حوزه هنری در آیین گشایش نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» گفت: عکاسان عزیز کشور ما در این نمایشگاه برگی از رابطه دلی را که میان ولی و امام امت اسلامی ایران با مردم وجود دارد با دوربین‌های خود ثبت کردند و به نمایش گذاشتند.

«این شرح بی‌نهایت» برگی از رابطه دلی ولایت فقیه با مردم است

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» شامل منتخبی از کارنامه تصویری عهد امت و رهبر عصر روز گذشته در گالری خانه عکاسان ایران با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه و جمعی از عکاسان در گالری خانه حوزه هنری افتتاح شد.  در این نمایشگاه‌ که به مناسبت عید ولایت (عید غدیر) برگزار شد، عکس‌هایی از رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی و امت که در فاصله سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۸ ثبت شده‌اند، به نمایش درآمده است.

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری، در آیین گشایش نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» گفت: عکاسان عزیز کشور ما در این نمایشگاه برگی از رابطه دلی را که میان ولی و امام امت اسلامی ایران با مردم وجود دارد با دوربین‌های خود ثبت کردند و به نمایش گذاشتند. آنچه پس از انقلاب اسلامی ایران برای جامعه مردمی ما روی داده، بی‌نظیر بوده است. اتفاقی که از صدر اسلام و در دوران زندگانی رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین حضرت علی(ع) روی نداده است. بی‌شک تاریخ پس از انقلاب اسلامی ایران با هر دوره‌ای از تاریخ دنیا متفاوت است؛ چرا که رابطه عمیقی میان مردم با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این سال‌ها به وجود آمده و دل‌هایشان به هم گره خورده است. قدردان زحمات همه هنرمندان عکاسی هستیم که این قاب‌های ماندگار را برای نسل‌های آینده ایران اسلامی ثبت و ضبط کرده‌اند.

وی با اشاره به گسترش گالری خانه عکاسان گفت: بی‌شک از برپایی این گالری به گونه‌ای که در شأن آثار عکاسان بوده و توان به نمایش گذاشتن عظمت برخی آثار فاخر را دارد، خرسند و شاکر خداوند هستیم.

مومنی‌ در ادامه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی برخی مفاهیم معنی واقعی خود را به دست آوردند و برای همگان ملموس شد. از جمله این مفاهیم امام و امت است که با معرفی ولایت فقیه شاهد عشق‌ورزی مردم با امام خودشان بودیم که در دنیا بی‌مانند است. از این عشق‌ورزی‌ها لحظات بدیعی خلق می‌شود که عکاسان ما توانسته‌اند برخی از آن‌ها را ثبت کنند. چنین اقداماتی از سو.ی این هنرمندان عکاس شایسته تقدیر است.

گفتنی است، در این نمایشگاه از کتاب عکس «‌رنج‌ها و گنج‌ها» با حضور محمد قمی روحانی ایرانی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.