مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توئیتی نوشت نفت نفتکش آدریان دریا که به مقصد ترکیه حمل می‌شود، نباید در بندر و یا دریا تخلیه شود.

بولتون: نفت نفتکش آدریان دریا نباید تخلیه شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت نفت نفتکش آدریان دریا که به مقصد ترکیه حمل می‌شود، نباید در بندر و یا دریا تخلیه شود.

او در اظهاراتی گزاف در حساب توئیتری خود نوشت: در کارزار متوقف کردن تأمین مالی تروریسم، بی‌ثبات کردن جهان و شکستن تحریم‌های بین‌المللی از سوی ایران، همه طرف‌ها دست به دست داده‌اند. نفت غیرقانونی موجود در نفکش آدریان دریا که به مقصد ترکیه حمل می‌شود، نباید در بندر و یا دریا تخلیه شود.

۱۳ تیرماه مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان راهزنی دریایی خوانده شد، نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد. به گفته جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا، نیروی دریایی انگلیس به درخواست آمریکا این نفت‌کش حامل نفت ایران را توقیف کرده است. 

نفتکش ایرانی آدریان دریا که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت خام ایران است، بیش از شش هفته در توقیف جبل‌الطارق بود. دولت محلی جبل‌الطارق سرانجام علی‌رغم کارشکنی‌های آمریکا اجازه داد نفت‌کش ایرانی این منطقه را ترک کند.

این نفتکش غول‌پیکر در حالی آزاد شد که دولت آمریکا رسما از جبل طارق خواسته بود به بازداشت آن ادامه دهد. همچنین وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به یونان و دیگر بنادر مدیترانه هشدار داد که در صورت میزبانی از این نفتکش، ممکن است با تحریم روبرو شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.