همدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از بهره‌برداری ۶۰ طرح با اعتباری در حدود۲۸۲ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در بخش کشاورزی استان خبر داد.

بهره‌برداری از ۶۰ طرح کشاورزی در هفته دولت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منصور رضوانی جلال عصر یکشنبه در نشست خبری گفت: استان همدان در حوزه فرآوری برخی محصولات کشاورزی مانند سیر اکنون متقاضی جذب سرمایه‌گذار است و دولت نمی‌تواند در این حوزه برای سرمایه‌گذاری وارد شود؛ ارزش افزوده ۹ هزارمیلیاردتومانی تولیدان محصولات کشاورزی استان همدان تضمین‌کننده بازگشت سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی اظهار کرد: امسال در هفته جهاد کشاورزی ۸۲ طرح با اعتبار۷۲ میلیاردریال بهره‌برداری شد  و در هفته دولت هم با بهره‌برداری از ۶۰ طرح و اعتبار ۴۸۲ میلیارد ریال برای ۳۳۹ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی با یادآوری تعهد بخش کشاورزی برای احداث گلخانه در مدت ۳ سال پیش‌رو افزود: در بخش‌کشاورزی استان باید در این مدت ۲۱۰ هکتار گلخانه ایجاد شود تا قدم‌های مهمی در حوزه مصرف آب برداشته شود.

 رضوانی جلال گفت: تاکید زیادی بر همکاری و تعامل کشاورزان برای تولید  و کشت دانه‌های روغنی به خصوص کلزا داریم چرا که یک محصول راهبردی و استراتژیک برای کشور و کشاورزان به لحاظ افزایش تولید در تناوب کشتی محصولات است.

 وی اظهار کرد: محصول کلزا را دولت به قیمت تضمینی ۳۲ هزار ریال امسال از کشاورزان خرید و سال آینده هم با قیمت هر کیلو ۵۰ هزار ریال خریداری خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.