گاهی مواقع اتفاقاتی در شهر رخ می‌دهد که باور ماجرای رخ داده سخت است، اما مواردی هم وجود دارد که بخش ناپیدا و ناگفته ماجرا دردآورتر می‌شود.

دومین پارکینگ غیرمجاز محدوده باغ وحش به زودی پلمب می‌شود

برای بیان مصداق عینی این ادعا می‌خواهیم روایتی مستندگونه و به زبان عامیانه از ماجرایی داشته باشیم که این روزها درگیر آن هستیم.

آغاز ماجرا

اگر از مخاطبان روزنامه قدس باشید بی‌تردید به خاطر دارید که دوشنبه هفته گذشته در گزارشی با عنوان «درآمدزایی غیرقانونی در پارکینگ وکیل‌آباد» به موضوع فعالیت غیرقانونی دو پارکینگ در محدوده باغ وحش مشهد پرداختیم که نه تنها مجوزی نداشتند بلکه مبلغ ۵هزار تومان از هر خودرو دریافت می‌کردند که با هیچ تعرفه‌ای همخوان نبود.

 واکنش سریع شهرداری

پس از انتشار این گزارش بود که باخبر شدیم عوامل اجرایی شهرداری منطقه ۹ یک پارکینگ را که قسمت میدان مقابل باغ وحش قرار دارد، پلمب و متولی آن را ملزم به دریافت مجوزهای لازم کرده‌اند. اما بر اساس گزارش‌های رسیده باخبر شدیم پارکینگ دوم که در گذشته متعلق به کوهستان پارک بوده و همچنان در مالکیت این مجموعه است به صورت اجاره به فرد دیگری واگذار شده و مجوزی از سازمان ترافیک ندارد و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است که هفته گذشته هم تلاش ما برای گفت‌وگو با فرد مورد نظر بی‌نتیجه ماند، بنابراین روز گذشته مجدد به محل مراجعه کردیم که در بدو ورود به پارکینگ، همان پیرمردی که هفته گذشته هم حضور داشت مشغول راهنمایی خودروها به داخل بود  و وقتی از او قیمت را پرسیدیم، گفت: ۵هزار تومان است و زمان ندارد.

 حاشیه در حاشیه

پس از ورود به داخل پارکینگ بلافاصله به قسمت خروجی مراجعه کردیم و از فرد مستقر در محل خواستیم یکی از متولیان پارکینگ را به ما معرفی کند. دقایقی بعد جوانی حاضر شد و وقتی از وی پرسیدیم آیا مجوزی برای فعالیت دارید، وی گفت: بله مجوز داریم و شهرداری منطقه۹ در جریان است.

نکته قابل توجه اینکه یکی از کارشناسان ترافیکی منطقه ۹ شهرداری هم همراه ما بود که وقتی اظهارداشت چنین مجوزی از ناحیه آن‌ها صادر نشده، جوان مورد نظر مدعی شد پارکینگ تحت مدیریت فرد دیگری است و او بیشتر از آن اطلاعی ندارد.

حاشیه قابل ذکر این گفت‌وگو زمانی رخ داد که به وی گفتیم، چرا ۵هزار تومان دریافت می‌کنید که باز خود را بی خبر نشان داد و گفت: ما بر اساس تعرفه کار می‌کنیم. وقتی از وی خواستیم برای اثبات این ادعای خود چند تراکنش آخر دستگاه کارتخوانش را نشان دهد، نپذیرفت و حتی برای پس گرفتن برگه ورودی از خبرنگار ما تا نزدیک درگیری فیزیکی پیش رفت و فرد دیگری که از قبل داخل خودرویی بیرون از پارکینگ نشسته بود، از خودرو پیاده شده و راه خودرو روزنامه را سد کرد تا مبادا قبض بدون مهر و نام و نشان آن‌ها از محل خارج نشود. بخش دردناک ماجرا این است که احتمال ارتکاب هر تخلفی در هر جامعه‌ای وجود دارد، ولی اینکه متخلفان آشکارا و با قدرتنمایی به تخلف خود ادامه دهند، بی تردید غیرمعمول است.

وعده پلمب

بخش دیگر پیگیری دیروز از حوزه متولیان نظارتی بود. با معاون اجرایی منطقه ۹ شهرداری مشهد تماس گرفتیم و خواستار ارائه توضیحاتی در این باره شدیم که وی گفت: این پارکینگ هم در صورت ارائه ندادن مدارک قانونی در چند روز آینده پلمب خواهدشد. ذبیحی افزود: پارکینگ روبه‌روی باغ وحش مشهد هفته گذشته پلمب شده و پیمانکار آن در حال انجام مراحل اداری دریافت مجوزهای لازم است و به پارکینگ کنار باغ وحش هم اخطار داده شده تا در مهلت تعیین شده در اخطاریه، مدارک لازم را ارائه نماید، در غیر این صورت پلمب می‌شود.

وی گفت: شهرداری همواره حامی سرمایه‌گذاری ویا فعالیت در حوزه خدمات متنوع شهری بوده و هست و یکی از حوزه‌هایی که خواهان ورود بیشتر فعالان هستیم حوزه ترافیکی است که یکی از مهمترین بخشهای آن ایجاد فضای پارکینگی است.

ذبیحی ادامه داد: اما شرط اولیه هر فعالیتی رعایت ضوابط است و  در این مورد هم از متولیان این دو پارکینگ خواسته شده بر اساس ضوابط قانونی ابتدا مجوزهای لازم را ارایه و بر طبق تعرفه‌های قانونی فعالیت نمایند که در صورت عدم رعایت هر کدام از این بخشها از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.