دبیرکل اتحادیه عرب طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر لبنان، حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به حریم لبنان را به شدت محکوم کرد.

 اتحادیه عرب حملات مکرر رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب، روز گذشته طی تماس تلفنی با «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان همبستگی اتحادیه عرب با لبنان را در این شرایط حساس اعلام و بر آمادگی آن برای ایفای نقشی در راستای حفظ ثبات و امنیت در لبنان تأکید کرد.

ابوالغیظ با بیان اینکه نفوذ دو پهپاد اسرائیلی نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است در نهایت از طرفین خواسته است که از افزایش تنش‌ها خودداری و از اقدامات خطرناکی که موجب تهدید صلح و ثبات در لبنان و منطقه می‌شود جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد، اتحادیه عرب با اهتمام تحولات اوضاع در لبنان را رصد و تجاوزهای مکرر اسرائیل علیه حاکمیت لبنان، به‌ویژه در حریم هوایی آن را به شدت محکوم می‌کند.

طبق این گزارش، بامداد یکشنبه ساعاتی پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در حومه دمشق، دو پهپاد این رژیم به جنوب بیروت تجاوز کردند که یکی از آنها ساقط و دیگری منفجر شد.

بامداد امروز نیز رسانه‌های لبنانی اعلام کردند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را به جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین «فرماندهی کل» در قوسایا در مرزهای لبنان و سوریه انجام دادند؛ که طبق بیانیه این گروه، این حملات به اهداف خود نرسید و تلفاتی نیز نداشت.

پیش از این حمله، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در شب گذشته طی پیامی شدید اللحن به رژیم صهیونیستی درباره حملات صبح روز یکشنبه به سوریه و لبنان هشدار داده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.