معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تاکنون چهار هزار و ۹۵ نماد اعتماد الکترونیک برای متقاضیان کسب و کار اینترنتی در استان صادر شده است.

۴۰۹۵ نماد اعتماد الکترونیک در خراسان رضوی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری مقدم افزود: نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ ای است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عنوان تاییدیه به فروشگاه ‌های اینترنتی داده می ‌شود.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی بعد از استان تهران در خصوص برخورداری از نماد اعتماد الکترونیک رتبه دوم را در کشور دارد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص صدور مجوز عرضه مواد غذایی از طریق اینترنت گفت: هنوز مجوزی برای عرضه این مواد صادر نشده و این امر نیازمند اظهار نظر دانشگاه علوم پزشکی است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای تفویض اختیار ثبت سفارش واردات کالا به استان ها از دی ماه سال گذشته تا کنون ۱۴ هزار درخواست ثبت سفارش واردات کالا به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو به این سازمان اعلام شده است.

غفوری مقدم افزود: در این مدت ۱۳ هزار درخواست به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو ثبت نهایی و از این تعداد ۱۰ هزار درخواست به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو تایید نهایی شده که عمده درخواست ها مربوط به واردات ماشین آلات و کالاهای واسطه ای بوده است.

وی میزان صادرات کالا به خراسان رضوی طی چهار ماهه نخست امسال را یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن به ارزش ۵۷۳ میلیون دلار ذکر و بیان کرد: این میزان به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشت.

او اضافه کرد: در چهار ماهه نخست امسال واردات کالا به استان ۱۱۸ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت و عمده کالاهای وارداتی، کالاهای واسطه ای و مواد اولیه بخش تولید هستند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره توزیع اقلام طرح تنظیم بازار استان گفت: از مرداد ماه سال قبل تاکنون به منظور کنترل بازار استان ۱۰۸ هزار حلقه لاستیک سنگین، شش هزار تن برنج، سه هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، چهار هزار تن مرغ منجمد و  ۸۵ هزار تن شکر در حوزه صنف و صنعت توزیع شده است.

غفوری مقدم در خصوص توفیقات بخش فرش نیز گفت: پارسال ۴۴ کارگاه و امسال ۱۱ کارگاه متمرکز قالی بافی در استان مجوز فعالیت گرفتند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فعالیت سامانه الکترونیک فرش دستباف نیز در استان آغاز شده و امید است با ارتقای سطح فعالیت این سامانه بتوان به بیمه قالی بافان و ارتقای سطح تولید در این بخش کمک کرد.

غفوری مقدم میانگین ملی برای اشتغال صنوف را ۲.۲ نفر به ازای راه اندازی هر واحد صنفی دانست و افزود: پارسال ۹ هزار پروانه کسب جدید در استان صادر و پنج هزار و ۲۰۰ پروانه کسب باطل شد.

وی بیان کرد: هم اینک حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ واحد طی پنج ماهه امسال پروانه کسب جدید دریافت کرده اند.

او تجهیز ۱۱۷ هزار واحد صنفی در خراسان رضوی به دستگاه کارت خوان و ۷۱ هزار واحد صنفی به صندوق مکانیزه فروش را از دیگر توفیقات یک ساله اخیر در حوزه بازرگانی داخلی استان برشمرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.