۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 668166

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تعداد ۳۲۴طرح اشتغالزا مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال و با تعهد تعداد ۱۲۳۶ اشتغال تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ ۶درصد دریافت نمودند.

پرداخت ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در نهاوند

  به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان،احمد توصیفیان با اشاره به اینکه با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانکها و موسسات عامل صورت می پذیرد ،گفت: تعداد ۳۲۴طرح اشتغالزا مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال و با تعهد تعداد ۱۲۳۶ اشتغال تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ ۶درصد دریافت نمودند.

 توصیفیان ضمن طرح موضوع شناور بودن تسهیلات روستایی نهادهای حمایتی برای متقاضیان افزود: هدف از پرداخت تسهیلات روستایی توسعه اشتغال روستایی، بهبود وضعیت زندگی، پیشگیری از مهاجرت و هدایت سرمایه ها به سمت اشتغال مولد و استفاده بهینه از منابع و مزیت های روستاها، افزایش راندمان و کاهش هزینه و هم افزایی در افزایش تولیدات بازار محور است. وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی فقط توسعه بنگاه‌های اقتصادی بزرگ نیست گفت: برای توسعه  روستاها می‌توان به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و خدمات از قبیل حوزه گردشگری و بوم گردی توجه و اشتغال و درآمدزایی لازم را ایجاد کرد.

 دبیر کارگروه اشتغال استان تاکید کرد، روستاهای شهرستان نهاوند قابلیت و سرمایه‌هایی نظیر صنایع دستی، فرش و طیفی از تولیدات باغی، کشاورزی و دامی، ظرفیت گردشگری و... دارد که می‌تواند در یک زنجیره هدفمند اقتصادی، معیشت و ارزش‌افزوده لازم برای روستاییان را تامین کند؛ لذا روستاها باید به کانون‌های رشد صنایع خرد و کوچک تبدیل شوند تا زندگی و معیشت مردم این مناطق شاهد تغییرات اساسی و مثبت باشد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تقدیر از پیگیری مجدانه و تلاشهای دکتر بهرام نیا نماینده محترم و ناصری فرماندار شهرستان نهاوند گفت: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و نیز پیاده سازی برنامه های اشتغال، اقتصاد مقاومتی و توسعه روستاها و با کار جمعی دستگاههای اجرایی، بانکها و در مجموع با راهبری استاندار محترم و تلاش و همدلی نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و تیم اقتصادی استان اجرایی و پرداخت شده است.

    همچنین توصیفیان به اتفاق اعضای اتاق تعاون استان ضمن حضور و بازدید از تعاونیهای شهرستان از جمله تعاونی مصرف فرهنگیان نهاوند با اشاره به مزیت‌های تعاونی‌ها در کشور، گفت: تعاونی‌ها بهترین ساختار برای اجرای عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی هستند که در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال موثرند. وی گفت: تعاونی‌ها با برخورداری از شبکه بزرگ افقی و عمودی به رشد و توسعه سرمایه اجتماعی کمک کرده و سازماندهی مناسب منابع انسانی و سرمایه‌های خرد و کوچک از مهمترین مزیت آن است.

  توصیفیان تصریح کرد: دین و فرهنگ ما معتقد به تعاون است، گسترش فرهنگ تعاون، باعث کارآفرینی و افزایش توسعه و عدالت اجتماعی و توزیع بهتر و مناسب تر ثروت در جامعه می شود؛ توزیع علم و ثروت را باید با اشاعه فرهنگ تعاون عملیاتی کرد و گسترش فرهنگ تعاون می تواند کشور را در حوزه اقتصادی به استقلال برساند، لذا امروزه نشر و گسترش ارزش های جدید و قابلیت های تازه و روحیه یهمکاری و تعاون در اجتماع امری ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.