مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: اکنون دیگر امکان جذب بیمه قالی‌بافان به واسطه محدودیت منابع مالی وجود ندارد و بیمه شده جدیدی در حوزه قالیبافی اضافه نمی‌شود.

۱۸ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه بیکاری‌اند/توقف جذب بیمه قالی‌بافان
به گزارش قدس آنلاین، محسن نظام خیرآبادی در خصوص بیمه قالی‌بافان در استان، اظهار کرد: در حوزه قالی‌بافان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳ هزار و ۷۰۹ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که اکنون دیگر امکان جذب بیمه شده قالیباف جدیدی به واسطه محدودیت منابع مالی وجود ندارد.
وی افزود: دولت باید سهم کارفرمایی را پرداخت کند، از ۲۷ درصد، ۲۰ درصد را دولت و ۷ درصد را بیمه شده پرداخت می‌کردند اما اکنون با توجه به عدم تامین مالی، بیمه شده جدیدی در حوزه قالیبافی اضافه نمی‌شود.
نظام خیرآبادی ادامه داد: با توجه به همین بحث هر کدام از قالیبافان که بیمه آن‌ها قطع شده و قراردادشان باطل شود، مجددا نمی‌توانیم با آن‌ها قرارداد ببندیم.
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص اختصاص ۱۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بیمه قالی‌بافان، گفت: اگر چنین موردی باشد، کشوری است و هنوز ابلاغی در خصوص این موضوع صورت نگرفته، قطعا اگر چنین موردی باشد، به استان‌ها نیز ابلاغ می‌شود و این امکان وجود دارد که این کارها را انجام دهند.  
وی در خصوص میزان افراد تحت پوشش بیمه بیکاری در استان، بیان کرد: در استان ۱۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف اسفند ماه سال گذشته از تصویب ۱,۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قالیبافان در سال ۹۸ خبر داده بود.
«بیمه قالی‌بافان» در برهه‌ای از زمان برای آنکه تعداد قالی‌بافان در کشور افزایش یابد و شرایط حمایتی برای آنها در نظر گرفته شده باشد، طراحی شد، اما عمر این بیمه برای همه یکسان نبود و با گذر زمان بیمه برخی قطع یا برخی با وجود بافت قالی در این طرح قرار نگرفتند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.