هفتمین محفل شعر طنز نارنجک به مناسبت هفته دولت با موضوع نقد دولت به ویژه درباره مشکلات بازنشستگان با حضور پرویز روحبخش شاعر طنزسرای پیشکسوت خراسانی و جمعی دیگر از طنزسرایان خراسان به همت حوزه هنری خراسان رضوی در سینما هویزه مشهد برگزار شد.

  طنزسرایی شاعران بازنشسته

در این برنامه، استاد پرویز روحبخش از پیشکسوتان و افتخارات طنز خراسان درباره چگونگی ورودش به وادی شعر و ادبیات گفت: دبیر ادبیات در کلاس سوم دبیرستان نمره انشایم را ۱۹ می‌داد و می‌گفت اگر ۲۰ می‌خواهی کلمه‌ها و ترکیب‌های تازه کتاب را بنویس و حفظ کن و همین خواندن‌ها و نوشتن‌ها زمینه آشنایی من با اخوان ثالث، نصرت رحمانی، فروغ فرخزاد، ایرج میرزا و... را فراهم کرد و پس از آن فعالیتم را در این عرصه با خبرنگاری در نشریات اطلاعات، طنزپردازی در روزنامه دیواری دبیرستان شهریار و گویندگی در برنامه نوجوان رادیو و بعدها حضور در برنامه شب چراغ ادبی تلویزیون، همکاری با نشریه گل آقا و نگارش کتاب‌هایی مثل «نوشخند»، «شطحیات کارمند الشعرا و غزلواره‌های مهتاب الادبا»، «قند مکرر»، «جلوه دوست» و... دنبال کردم.

وی در ادامه، قطعه شعری کوتاه درباره بازنشستگان که ۲۰ سال پیش در نشریه گل آقا به چاپ رسانده بود را برای حضار خواند:

در کوچه دخل من نوشته بن بست

در کوچه خرج پای مخلص بشکست

امروز که شاغلم چه وضعی دارم

ای وای ز روزی که شوم بازنشست

هفتمین محفل طنز نارنجک با اجرای مصطفی صاحبی و شعرخوانی جمعی از طنازان خراسانی از جمله فرامرز اکبری، هاشم پاسدار، عالیه رجبی، مجتبی فدایی، محمد رضایی، برهان طبسی، نوید کریمی، محمدحسین رحیمی، دلیری صالح، محمد نیک و مهدی خداپرست ادامه یافت.

عمده اشعار این شب شعر به نقد دولت با بیانی طنازانه به ویژه در مورد مدیران بازنشسته‌ چسبیده به میز مدیریت، مشکلات بازنشستگان، جوان‌گرایی، طرح تحول سلامت، مسکن مهر و... اختصاص داشت که با استقبال مخاطبان همراه بود.

در ادامه قدردانی از جمعی از شاعران بازنشسته خراسان و پذیرایی حضار با شیرینی نارنجک حسن ختام این محفل طنز ادبی بود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.