۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 668203

در سامانه نگارخانه، هنرمندان گمنام اقصی نقاط کشور دیده می‌شوند و این نرم‌افزار تحولات بزرگی در فضای هنر و فروش آثار هنری ایجاد خواهد کرد.

سامانه «نگارخانه» رونمایی شد

 قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:دومین جلسه کارگروه هم افزایی و انسجام فرهنگی دستگاههای اجرایی استان(اتاق فرهنگ، علم و فناوری) و رونمایی از سایت و اپلیکیشن نگارخانه فضای مجازی صبح امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

در این جلسه جعفر مروارید با اشاره به اهمیت سند مثلث توسعه اقتصادی استان خراسان و سیاست گذاری هایی که در بحث بهبود فضای کسب و کار مطرح می شود گفت: فضای کنونی استان هم با توجه به سال رونق تولید که شعار امسال و نگاه راهبردی مقام معظم رهبری به امسال است و هم به جهت برنامه جامع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی که با نگاهی توسعه گرایانه و عمل گرایانه ناظر به مشکلات اقتصادی جاری و عینی برنامه هم افزایی را تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شروع کردند که یک بخش ارتباط منسجم و وسیع دارد با سرمایه گذاران و کار آفرینان که اینها بیایند و سرمایه هایشان را در داخل استان در اقتصاد های خرد و کلان سرمایه گذاری کنند که خروج سرمایه نداشته باشیم بخشی هم با نمایندگان مجلس که اینها هم دلانه موانع کسب و کار موانع سرمایه گذاری بروکراسی های طولانی و فرسوده مقابله کنند و ناظر نحوه این تعاملات هم امامان جمعه در شهرستان ها و نهادهای قضایی هستند که تسهیل گر جریان سرمایه گذاری باشند این نیاز کنونی استان خراسان آنهم با توجه به ظرفیت های گسترده و متنوع فرهنگی و هنری که چه در مشهد و چه در ۲۸ شهرستان استان است.

وی افزود: این اضلاع در واقع مقدمات توفیق این برنامه است یعنی نمایندگان مجلس، کارگزان و سرمایه گذاران در ناظران اگر به یک تفاهمی مبتنی بر نگاه به توسعه اقتصادی و فرهنگی و تغییر گفتمان به سمت این که کار افرینی عبادت است داشته باشند به این ترتیب می توانند برای سرمایه گذار خوب فراهم کنند.

در این جلسه که از سامانه نگارخانه در مشهد رونمایی شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  گفت: در سامانه نگارخانه، هنرمندان گمنام اقصی نقاط کشور دیده می‌شوند و این نرم‌افزار تحولات بزرگی در فضای هنر و فروش آثار هنری ایجاد خواهد کرد. نکته مثبت این نرم‌افزار، دیده شدن هنرمندان گمنام و جوان در اقصی نقاط کشور است و می تواند یک رقابت سریع و اسانی را در بین آثار مختلف فراهم کند و این نرم افزار با توجه به ویژگیهایی که دارد قطعاً می تواند تحولات بزرگی از طریق این برنامه و دیگر نرم‌افزارهای مرتبط در فضای هنر و فروش آثار هنری ایجاد خواهد شد.

همچنین در همین جلسه محمد علی خاوری، مدیر مسئول و صاحب امتیاز سامانه نگارخانه ابراز کرد: در این سامانه برای علاقمندان به خرید و فروش آثار هنری، امکان آپلود عکس و فیلم از آثاری که قرار است به فروش برسد، وجود دارد. همچنین امکان انتخاب شهر و استان ومتغیرهایی چون آثار هنری، طراحی، نقاشی، مجسمه سازی و حجم، خوش‌نویسی، تصویرسازی، عکاسی، طراحی‌های صنعتی و مجموعاً هشت متغیر مادر وجود دارد که دارای ۶۶ زیر دسته هستند و به تفکیک آثار در حال خرید و فروش می‌پردازند. و در واقع می توان از ویژگی این نرم افزار به ارتباط تنگاتنش با شبکه‌های اجتماعی  اشاره کرد که این مهم هم برای استفاده راحت‌تر کاربران تعبیه شده است.

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.