سمنان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: چاه شیرین واقع در جنوب شهرستان سمنان به عنوان زیستگاه جدید به مناطق زیستگاهی یوزپلنگ آسیایی در ایران اضافه شد.

شناسایی زیستگاه جدید یوزپلنگ ایرانی در سمنان

به گزارش قدس آنلاین؛ امیر عبدوس اظهار داشت: گزارش‌های غیر رسمی از ۵۰ سال گذشته حاکی از وجود یوزپلنگ آسیایی در منطقه شکارممنوع چاه شیرین بوده است، اما هیچ تصویری مبنی بر وجود این حیوان در حیات وحش ثبت نشده بود.

وی اظهار داشت: به دلیل ثبت نشدن تصویر و نبود مدرک مبنی بر زیست یوزپلنگ آسیایی در منطقه چاه‌شیرین شهرستان سمنان، این منطقه به عنوان زیستگاه منتخب یوز، در برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد UNEP ثبت نشده بود.

عبدوس تصریح کرد: اکنون بعد از گذشت سال‌ها، با اثبات منطقه حفاظت شده چاه شیرین به عنوان زیستگاه یوز پلنگ آسیایی در برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، می توان از حمایت‌های مالی در عرصه بین المللی برای حفاظت از این گونه ارزشمند استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت تصویر و کشف زیستگاه جدید یوزپلنگ آسیایی در منطقه شکارممنوع چاه شیرین سمنان و ثبت این زیستگاه جدید در برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد دستاوردی بزرگ و از اقدام‌ها و خبرهای خوب در هفته دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.