کرمان -به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، دولت در برنامه ششم توسعه مکلف شده از طریق سازمان بیمه سلامت، بیمه پایه درمان را بر اساس توان اقتصادی خانواده ها اجباری کند.

بیمه سلامت اجباری می شود

به گزارش قدس آنلاین؛ محمد جعفری به خبرنگاران گفت:  اجباری شدن بیمه پایه درمان برای خانواده ها بر اساس توان مالی خانواده ها انجام می شود و بر این اساس خانواده ها بر اساس توان مالی که اعلام خواهد شد موظف به پرداخت حق بیمه می شوند.

وی شعار بیمه سلامت را پرداخت حق بیمه در حد توان و دریافت خدمات بر حسب نیاز عنوان و تصریح کرد: حق بیمه دهک‌های اول تا سوم در طرح ارزیابی توان خانواده ها به صورت ۱۰۰ درصد توسط دولت پرداخت می شود و در دهک های بعدی این مهم بر اساس میزان توان اقتصادی خانوارها مشخص می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: هم اکنون یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در استان کرمان دفترچه رایگان بیمه سلامت دارند و مابقی حق بیمه پرداخت می کنند و از ۴۰ میلیون بیمه شده کشور ۳۳ میلیون بیمه شده کشور رایگان بیمه شده اند.

وی گفت: اداره کل بیمه سلات بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت استان را در پوشش دارد و بقیه جمعیت این استان تحت پوشش سایر بیمه ها قرار دارند و ۱۰ درصد از ساکنان کرمان دارای چند بیمه هستند.

جعفری به برنامه رفع همپوشانی بیمه بیماران در زمان بستری اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بیمه های اضافه افراد چند بیمه ای حذف می شود.

وی تاکید کرد: بیمه سلامت برای برداشتن بار مالی از دوش خانواده ها در هنگام بیماری ماهانه بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان وجوه درمانی بیماران را به بیش از هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی خصوصی و دولتی پرداخت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.