خراسان شمالی- رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۷۵ مورد جرم سایبری در استان به وقوع پیوسته است، گفت: در این رابطه ۸۹ درصد از کل جرائم سایبری به وقوع پیوسته در استان توسط کارشناسان پلیس فتا کشف شده است.

کشف ۸۹ درصد جرائم سایبری در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد یوسف شاکری اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان خراسان شمالی با تلاش ۲۴ ساعته خود تامین امنیت و آرامش مردم عزیز را در بستر فضای مجازی با قدرت در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی در کنار فرصت هایی که دارد مشکلاتی را نیز برای کاربران ایجاد می کند، افزود: وظیفه پلیس فتا رصد فضای مجازی و برخورد با هرگونه ناهنجاری و ایجاد نا امنی در این فضا است که پلیس فتا استان خراسان شمالی این موضوع را با جدیت تمام در دستور کار خود قرار داده است.

سرگرد شاکری ادامه داد: در همین رابطه با اقدامات فنی و اطلاعاتی که انجام شده تعداد ۵۳ نفر متهم مرد و تعداد ۹ نفر متهم زن نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با بیان اینکه متاسفانه نسبت جرائم از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه ۵۷ درصد افزایش داشته است، یاد آور شد: با توجه به این افزایش، میانگین زمانی کشف جرائم در پلیس فتا استان زیر ۲۰ روز می باشد.

سرگرد شاکری همچنین تصریح کرد: بیشترین جرائم در حوزه بانکداری الکترونیکی است که ۵۸ درصد جرائم مربوط به برداشت اینترنتی و ۳۰ درصد مربوط به کلاهبرداری اینترنتی، ۸ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۴ درصد نیز سایر جرائم می باشد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در پایان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۷۵ مورد جرم سایبری در استان به وقوع پیوسته است، گفت: در این رابطه ۸۹ درصد از کل جرائم سایبری به وقوع پیوسته در استان توسط کارشناسان پلیس فتا کشف شده است.

دستگیری سارقان ۴میلیاردی در اسفراین

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری سارقان نمایندگی ایران خودرو با دو فقره سرقت به ارزش ۴ میلیارد ریال درشهرستان اسفراین خبر داد .

سردار علیرضا مظاهری با اعلام جزئیات این خبر گفت : در پی وقوع سرقت از نمایندگی ایران خودرو در شهرستان اسفراین ، مراتب با حساسیت و جدیت فراوان در دستور کار ماموران انتظامی و پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه کاراگاهان پلیس آگاهی با استفاده اقدامات فنی و پلیسی و افزایش گشت های هدفمند در مناطق سرقت شده موفق به شناسایی متهمان شدند, افزود:باهماهنگی مقام قضایی  ۳ نفر سارق در یک عملیات غافلگیرانه وضربتی دستگیر و به مقر انتظامی دلالت شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه متهمان در بازجوئی های بعمل آمده به ۲فقره سرقت از نمایندگی ایران خودرو و آتش زدن عمدی یک دستگاه خودرو اعتراف کردند ،تصریح کرد :برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است .

سردار علیرضا مظاهری گفت: متهمان بعد از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از یکصد کیلو گرم تریاک توسط پلیس خراسان شمالی

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از کشف یکصد و ۱۱ کیلوگرم تریاک از یک دستگاه تریلر در یک عملیات مشترک با پلیس خراسان رضوی خبر داد.

سردار علیرضا مظاهری با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تردد یک دستگاه تریلر حامل مقدار قابل توجهی تریاک در محور رشتخوار بلافاصله ماموران موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موضوع را برای بررسی بیشتر به پلیس خراسان رضوی منتقل کردند تصریح کرد: ماموران بدون فوت وقت در محور رشتخوار اقدام به ایجاد تور ایست و بازرسی کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه ماموران در حین کنترل خودروهای عبوری تریلر مورد نظر را شناسایی کردند، افزود: بعد از متوقف کردن خودرو در بازرسی انجام شده توسط ماموران انتظامی مقدار یکصدو ۱۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه در همین رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، خاطر نشان کرد: خودروی مورد نظر نیز با دستور مقام قضائی توقیف و راهی پارکینگ شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: متهمان در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.