جلال میرزایی گفت: دولت مدعی است با شکل‌گیری وزارتخانه جدید راحت‌تر می‌تواند خدمات را در حوزه بازرگانی و تجارت ارائه کند، اما از سوی دیگر مجلس با توجه تکالیف برنامه‌ توسعه می‌گوید دولت نباید گسترش یابد و مطابق تمامی قوانین تصویب شده حجم دولت باید کوچکتر شود. بنابراین دولت باید به نمایندگان اطمینان بدهد که شکل‌گیری وزارت بازرگانی به معنای گسترش دولت نیست و نیروی جدیدی به آن اضافه نمی‌شود.

 مخالفت‌ها با طرح تشکیل وزارت بازرگانی تا حدودی کمتر شده/ مطابق قانون حجم دولت باید کوچک شود

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، در خصوص بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس اظهار داشت: به نظر می‌رسد  مخالفت‌ها با طرح تشکیل وزارت بازرگانی تا حدودی کمتر شده است اما این بدان معنی نیست که مطمئن شویم این طرح قطعاً رأی خواهد آورد. دولت در حال حاضر اصرار زیادی دارد بر اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها اتفاق بیفتد و در پی آن وزارت بازرگانی شکل بگیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت مدعی است با شکل‌گیری وزارتخانه جدید راحت‌تر می‌تواند خدمات را در حوزه بازرگانی و تجارت ارائه کند تا از طریق آن هم مشکلاتی که در بحث تأمین کالاها مطرح بود، کاهش یابد و از طرفی هم بتواند در بحث تجارت راحت تر عمل کند. دولت گرچه این ادعا را دارد اما از آن طرف هم مجلس با توجه به برنامه‌های توسعه می‌گوید که دولت نباید گسترش یابد و مطابق تمامی قوانین تصویب شده حجم دولت باید کوچکتر شود.

جلال میرزایی افزود: دولت باید به نمایندگان اطمینان بدهد که شکل‌گیری وزارت بازرگانی به معنای گسترش دولت نیست و نیروی جدیدی به آن اضافه نمی‌شود، کما اینکه ما اگر در گذشته ادغامی انجام داده‌ایم نیروهای کار تعدیل نشده‌اند بلکه همان نیروهایی که قبلاً ذیل یک وزارت ادغام شده بودند در زیر مجموعه وزارتخانه جدید قرار گرفتند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت عنوان می‌کند حیطه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بسیار گسترده است و در حال حاضر تمرکز وزیر بیشتر روی مشکلاتی است که تولید کنندگان دارند، از سوی دیگر با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشورمان صورت گرفته در توزیع کالاها نیز مشکل داریم بنابراین این انتزاع کمک می‌کند تا وزیر دیگری مشخصاً بر بحث توزیع کالاها و خدمات تمرکز داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.