استاندار خراسان رضوی گفت: در ستاد تدبیر مصوبه‌ای داشتیم که با موافقت دادستان همراه شد، آن مصوبه این چنین است که استانداری خود به شکایات دستگاه‌های اجرایی رسیدگی کند، حتی اگر این شکایات، شکایات کیفری باشند.

استانداری خراسان رضوی مسؤول رسیدگی به شکایات دستگاه‌های اجرایی استان شد

به گزارش قدس آنلاین، در هفتادمین جلسه علنی اسلامی شهر مشهد که ظهر امروز به ریاست محمدرضا حیدری در  سالن جلسات علنی ساختمان شورای شهر مشهد برگزار شد، استاندار خراسان رضوی و معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار و فرماندار مشهد حضور یافتند.

استاندار خراسان رضوی ضمن تبریک روز کارمند و هفته دولت، گفت: توفیقی است که بتوانیم در هفته دولت بازدیدی از نهاد شورای شهر مشهد داشته باشیم چرا که نهاد شورا یک نهاد مردمی است، امروز شورای مشهد باید بداند شورای بزرگ‌ترین شهر مذهبی کشور و حتی منطقه است.

علیرضا رزم‌حسینی با بیان اینکه شهر مشهد مورد توجه همه مردم کشور است و دولت هم همواره نسبت به این شورا و شهر توجه ویژه‌ای داشته و دارد، افزود: در دوره این دولت هم، که من خدمتگزار مردم خراسان رضوی هستم دولت توجه و کمک ویژه‌ای به این استان و این شهر داشت.

وی ادامه داد: دولت کمک‌های بی‌سابقه‌ای از تسویه حساب‌های مطالبات و تهاتر با مشهد و شهرداری مشهد داشته است، تنها شهرداری کشور شهرداری مشهد بود که ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تهاتر برای پروژه‌های عمرانی انجام داد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در انتشار اوراق مشارکت برای پروژه‌های شهری و خطوط قطار شهری، دولت مساعدت ویژه‌ای کرد، ابراز کرد: امیدوارم شورای شهر مشهد بتواند کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارد.

رزم‌حسینی یادآور شد: فرماندار مشهد هم با همدلی و هم‌زبانی مصوبات شورا را بررسی می‌کنند، صحن علنی شورا، صحن مردم نزدیک به ۴ میلیون نفر جمعیت شهر مشهد و حتی زائران بارگاه حریم رضوی است و این حضور برای ما افتخار بزرگی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معضل حاشیه شهر مشهد اشاره و اظهار کرد: حاشیه مشهد از جمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دولت است، بخش اعظم حاشیه‌نشینی متوجه شهرداری‌ها است.

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم در این دوره مدیریت شهری که حرکت خوبی برای ساماندهی حاشیه شهر در تمام ابعاد برداشته شده است، با طرح نجات و مشارکت بیش از ۳۲ دستگاه اجرایی استان نتایج خوبی رقم بخورد.

رزم‌حسینی ادامه داد: مسائل بهداشتی، درمانی و اعتیاد از مسائلی است که در طرح نجات به صورت پایلوت در هشت محله حاشیه‌ای مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد و ۳۰۰ هزار حاشیه‌نشین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری کنیم و حتی امکان جابه‌جایی و بازگشت حاشیه‌نشینان به روستاهایشان فراهم کنیم، تاکید کرد: زائران باید مشهد را سمبل شهر زائر بدانند و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی خوبی از این سفر داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به علت زائرپذیر بودن مشهد، مسائلی مانند نظافت، فرهنگ، رانندگی درست، ظواهر شهری مشهد در فرهنگ‌سازی سایر شهرها و استان‌ها تاثیر زیادی دارد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه همدلی و همزبانی مسؤولان در مشهد و استان به اذعان همه گروه‌های سیاسی، مثال زدنی است، گفت: اگر شورای شهر جرات و جسارت کافی در اتخاذ تصمیماتی که به توسعه این شهر منتهی شود، داشته باشد استانداری هم حمایت کافی را برخود لازم می‌داند و کوتاهی نمی‌کند.

با مصوبه ستاد تدبیر، استانداری خراسان رضوی مسؤول رسیدگی به شکایات دستگاه‌های اجرایی استان شد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر هم حضور استاندار را مغتنم شمرد و گفت: درخواست داریم جلسه ویژه‌ای با حضور خود استاندار خراسان رضوی برای هماهنگی دستگاه‌های پیرامون حل مشکل ترافیک شهر مشهد تشکیل شود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر هم در بخش دیگری از این جلسه خطاب به رزم حسینی گفت: شورا در دو سال فعالیت خود طرح جامع را ابلاغ کرد، ظرف دو سال گذشته درگیر تصویب طرح‌های تفصیلی بودیم توجه ویژه معاون عمرانی استاندار را در خواست داریم تا این فرایند تسریع شود.

محمدهادی مهدی‌نیا افزود: افتراقات بین طرقبه-شاندیز یکی از گره‌های مشهد است که تعیین تکلیف این موضوع یکی از پهنه‌های طرح تفصیلی را نیز روشن می‌کند.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به این دغدغه ها گفت: در رابطه با موضوع حمل و نقل در شورای تامین استان و شهرستان مشارکت جدی داریم، چنانچه طرح و برنامه‌ای دارید ما حتما همراه هستیم.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در ستاد تدبیر مصوبه‌ای داشتیم که با موافقت دادستان همراه شد، آن مصوبه این چنین است که استانداری خود به شکایات دستگاه‌های اجرایی رسیدگی کند، حتی اگر این شکایات، شکایات کیفری باشند.

وی اظهار کرد: مدل‌هایی داریم که برخی دستگاه‌های دولتی از هم شکایت کردند که باعث توقف پروژه‌های شهرداری شده است، با این مصوبه حتی پرونده‌های قبلی هم به این مصوبه برگشت داده شد و این کمک زیادی به تسریع رفع مشکلات می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.