میرباقری با مهم شمردن اقتصاد صنعت پویانمایی گفت: این چرخه بدون ارتباط با فضای بین الملل بقایی ندارد، پس باید مسیر فعالیت شما با حمایت های حقوقی و بازرگانی سازمان هموارتر شود تا حضور جهانی داشته باشید.

در پویانمایی به بلوغ رسیده ایم/ شرایط برای حضور جهانی آثار هموارتر می شود

به گزارش قدس آنلاین، نشست صمیمانه برنامه سازان پویانمایی تلویزیون با حضور مرتضی میر باقری معاون سیما و محمد رحیم لیوانی رییس مرکز صبای سازمان صداوسیما در مرکز پویانمایی صبا برگزار شد.

میرباقری در این نشست گفت: صحبت های حرفه ای شما برنامه سازان و نیز کارنامه حضورتان در جشنواره های داخی و خارجی حاکی از آن است که به دوره بلوغ پویانمایی رسیده ایم.

معاون سیما درباره اهمیت تکمیل چرخه هنر صنعت پویانمایی اظهار کرد: پویانمایی را باید یک چرخه کامل در نظر گرفت وقتی شما اثری را تولید می‌کنید، فعالیت های تکمیلی از اینجا به بعد تازه شروع می‌شود. این تولیدات را نباید به چشم هزینه ببینیم، بلکه اینها سرمایه گذاری است چراکه ما می توانیم از این طریق برای بخش خصوصی شغل و درآمدهای جانبی ایجاد کنیم.

وی توجه به اقتصاد این صنعت را مهم برشمرد و افزود: این چرخه بدون ارتباط با فضای بین الملل بقایی ندارد، پس باید مسیر فعالیت شما با حمایت های حقوقی و بازرگانی سازمان هموارتر شود تا حضور جهانی داشته باشید.

میرباقری بر حمایت از تولیدات با اختصاص زمان های مناسب تر پخش از شبکه های سیما تاکید کرد و افزود: پویانمایی در هندسه آنتن باید تعریف شود و آثار شما در مناسبت هایی چون نوروز، دهه فجر و هفته دفاع مقدس و دیگر مناسبت ها نمود بیشتری داشته باشد.

معاون سیما گفت: رشد چند برابری بودجه تخصیصی به این حوزه حاکی از عنایت سازمان به این پویانمایی و اثرگذاری آن است. پس با تولیدات در خور به خصوص برای کودکان و نوجوانان که هویت آنها در سنین پایین شکل می گیرد برنامه ریزی کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیان مفاهیم ناب انقلاب اسلامی در طول 4 دهه ادامه داد: ما حرف تازه ای را در دنیا مطرح کردیم که اگر چه با فطرت انسان سازگار است اما جریان جهانی آن را برنمی تابد پس تبلیغ این گفتمان برای ما بسیار با اهمیت است.

میرباقری افزود: در فضای رسانه ای جدید که شبکه های جهانی، ماهواره ها و اینترنت دیگر بازیگران آن هستند، ما هم باید به حضور رقبا توجه جدی داشته باشیم و از تمام ظرفیت های تبلیغاتی خود برای بیان معارفمان استفاده کنیم و در این مسیر شما نیز به عنوان همیار حضور فعال تر داشته باشید.

معاون سیما در خصوص مسئولیت خطیر امروز برنامه سازان پویانمایی تصریح کرد: ما باید دغدغه های کلان نظام را با زبان پویانمایی مطرح کنیم؛ امنیت ملی، هویت ملی، هویت دینی و هویت انقلابی از جمله مولفه های مهمی است که در تولیدات شما باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

میرباقری با تاکید بر پرداختن به مولفه های اساسی امروز کشور گفت: یک هنرمند و برنامه ساز نباید به شرایط حساس امروز کشور آن هم در شرایطی که آمریکا و نظام سلطه به دنبال زورگویی به ملت بزرگ ایران هستند بی تفاوت باشد و باید مسئولانه رفتار کند.

وی در پایان برای ارتقای هنر پویانمایی پیشنهاد کرد از ظرفیت های مختلف تلویزیون و برنامه هایی اختصاصی نظیر مسابقه های استعدادیابی یا دیگر تریبون ها نظیر آنچه در پخش برنامه های سینمایی از شبکه ها شاهد هستیم، استفاده شود و در شبکه های ملی به مسائل و دغدغه های فعالان این هنر صنعت پرداخته شود.

در حاشیه این نشست معاون سیما کاریکاتورش را از یکی از هنرمندان هدیه گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.