رئیس شورای شهر مشهد گفت: مشکلات شهری همواره از مسائل اولویت دار در استانداری خراسان رضوی است، توجه به توسعه متوازن و عدالت محور در همه ارکان از شعار ها و رویکرد های شورای پنجم شهر مشهد است و با این رویکرد اقدامات خوبی به سرانجام رسیده است.

مشکلات شهری همواره از مسائل اولویت دار استانداری خراسان رضوی است

به‌گزارش قدس آنلاین ، هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، ظهر امروز به ریاست محمدرضا حیدری در  سالن جلسات علنی ساختمان شورای شهر مشهد برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای این جلسه با مرور مناسبت‌های هفته، با اشاره به پیش رو بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از نگاه عاشورا در جامعه ترویج یابد.

حیدری مدیران و مسؤولان را مخاطب اصلی امر به معروف در جامعه دانست و گفت: مدیران و مسؤولان بیشتر از بدنه جامعه مورد خطاب امر به معروف و نهی از منکر هستند از این رو باید نظارت همگانی با تکیه بر فضاهای آزاد اندیشانه وجود داشته باشد تا عامل پیشگیری از وقوع مشکلات، فساد و رانت‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه دوم شهریور آغاز هفته دولت و مصادف با انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر است، خطاب به استاندار خراسان رضوی که میهمان این جلسه بود، گفت: مجموعه شورای پنجم در مرداد ماه  سال۹۶ با شعار محوری «توجه به توسعه شهر در همه ابعاد» کار خود را آغاز کرد، اتفاقات بسیار خوبی را در این مدت شاهد بوده اید، حاصل همین تفکر است.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: با نگاه تک بعدی رشد و توسعه شهر محقق نمی‌شود از این رو شورای شهر مشهد و مدیریت شهری در کنار توجه به طرح‌های عمرانی، به نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهر نیز با محوریت قانون‌های بالادستی توجه می‌کند.

حیدری گفت: طی این مدت، در کنار توجه به بحثهای عمرانی، توجه ویژه‌ای به نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهر داشتیم، شهر می‌تواند هم شاد و با نشاط باشد و هم به‌موازین قانونی و دینی احترام بگذارد که مردم مشهد هم رعایت و همراهی خوبی در این مورد داشته اند.

وی افزود: ما هنوز تا رسیدن به آن اهداف و نقطه اصلی فاصله زیادی داریم که با همراهی و همکاری خوب شما محقق می‌شود، خوشبختانه هم افزایی و انسجام خوبی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در مشهد رقم خورده است که نتایج ارزشمندی به همراه دارد.

حیدری یادآور شد: هر چه قدر ارتباط بین دولت و شورای شهر به عنوان دو نهاد برآمده از رأی مردم بیشتر باشد موفقیت بیشتری حاصل می‌شود.

وی با بیان این مطلب که پنجمین شورای اسلامی شهر مشهد در کنار دولت و از ظرفیت‌ها و حمایت‌های استاندار نیز  برخوردار بوده است، افزود: مشکلات شهری همواره از مسائل اولویت دار در استانداری خراسان رضوی است، توجه به توسعه متوازن و عدالت محور در همه ارکان از شعارها و رویکردهای شورای پنجم شهر مشهد است و با این رویکرد اقدامات خوبی به سرانجام رسیده است.

آموزش منجر به اشتغال را برای معلولان سرلوحه کار قرار دادیم

مدیر عامل مجتمع آموزشی نیکوکاری توان‌یابان در ادامه جلسه گفت: کارآفرینی و اشتغال را با هدف کاهش آسیب اجتماعی در دستور کار قرار دادیم.

ابراهیم هدایی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در شهر مشهد جزو خانواده معلولان به حساب می‌آیند، افزود: اختصاص دو دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده به معلولان برای ۵ درصد جامعه معلولان جای تقدیر دارد، اما نیازمند توجه ویژه‌تر است.

وی افزود: قانون جامع معلولان را جدی بگیریم، توجه به حوزه معلولان باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مهمترین مصوبات هفتادمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

مهمترین دستور کار این جلسه علنی را شاید بتوان برگزاری انتخابات اعضای کمیسیون‌های شورای شهر مشهد در سال سوم دانست.

نتایج رأی‌گیری و شمارش آرا نشان داد احمد نوروزی، محمدهادی مهدی‌نیا، سیدمهدی حسینی پویا، محمدحسین ودیعی، مجتبی بهاروند در کمیسسون اقتصادی، محمدرضا حیدری، حمیدرضا موحدی زاده، بتول گندمی، محمدحسین ودیعی، محمدهادی مهدی‌نیا به عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شدند.

همچنین سیدمهدی حسینی پویا، بتول گندمی، احمد نوروزی به عنوان اعضای کمیسیون حقوقی و مجتبی بهاروند، مسعود ریاضی، علیرضا شهریاری، محمدهادی مهدی‌نیا، محمد حاجیان شهری در کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک مشغول به کار شدند.

در کمیسیون خدمات شهری هم محمد حاجیان شهری، شهناز رمارم، علیرضا شهریاری، احسان اصولی، رمضانعلی فیضی و کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخودار هم با اعضای رمضانعلی فیضی، شهناز رمارم، احمد نوروزی، محمد حاجیان‌شهری، مجتبی بهاروند کار را به عهده گرفتند.

در کمیسیون فرهنگی هم رمضانعلی فیضی، احسان اصولی، محمدرضا حیدری، سیدمهدی حسینی پویا، بتول گندمی قبول مسؤولیت کردند.

کمیسیون توسعه و عمران توس با مسعود ریاضی، محمد حاجیان‌شهری، مجتبی بهاروند، حمیدرضا موحدی‌زاده، شهناز رمارم کار خود را آغاز کرد.

محمدهادی مهدی‌نیا، احمد نوروزی، شهناز رمارم، مسعود ریاضی، مجتبی بهاروند در کمیسیون شهرسازی و معماری انتخاب شدند.

کمیسیون ایثارگران هم با محمدحسین ودیعی، علیرضا شهریاری، حمیدرضا موحدی‌زاده تیم خود را تکمیل کرد.

رئیس شورای شهر مشهد در این باره گفت: تغییراتی در اعضا داشتیم، به لحاظ رعایت آئین نامه بعد از صحن علنی امروز یا در نخستین فرصت اعضای اعلامی در کمیسیون‌ها تشکیل جلسه بدهند تا رئیس و نائب رئیس مشخص شود و شورا بتواند براساس کمیسیون جدید اقدام و فعالیت کند.

یکی از دستور کارهای این جلسه، بررسی نظریه کمیسیون مشترک عمران و شهرسازی، حقوقی، برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی، اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌ها در خصوص لایحه شماره ۹۸۲۳۲/۲۱ مورخ ۹۸.۰۵.۲۸ در زمینه درخواست مجوز استرداد مطروحه در دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال مصوبه مورخ ۹۶.۰۴.۱۶ شورای عالی شهرسازی و معماری بود.

بر اساس ماده واحده این نظریه، هر گونه تصمیم با انجام توافق راجع به تغییرات احتمالی در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، موکول به تعیین و تصدیق حقوق مکتسبه ایجاد شده برای اشخاص ثالث و متعاقب آن تعیین تکلیف میزان تعهدات و مسؤولیت مدیریت شهری با ذکر دستگاه‌های مسئول و در نهایت تعیین محل و منبع مشخص قانونی برای جبران خسارات وارده ناشی از تعارض تغییرات طرح جدید با حقوق مکتسبه اشخاص ثالث بر مبنای طرح جاری است و از طرفی با عنایت به اینکه وظیفه ذاتی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از سلب اعتماد عمومی و حفظ حقوق مکتسبه شهروندان است.
بر این اساس شهرداری مشهد مکلف شد اقدامات لازم در خصوص تعیین تکلیف موارد یاد شده را از طریق مراجعه صالحه قانونی به عمل آورده و گزارش تفصیلی مربوط را به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

دیگر دستور کاری که اعضای شورای شهر، امروز به بررسی آن پرداختند نظریه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت، و محیط زیست و نظریه شماره ۵۰۱ مورخ ۹۸.۰۵.۱۷ کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی،حقوقی، عمران و شهرسازی در خصوص لایحه شماره ۵۸۸۰۱.۲۱ مورخ ۹۸.۰۴.۰۹ در زمینه آیین نامه اجرایی جداسازی و بازچرخانی آب خاکستری، بود که با اکثریت آراء به تصویب رسید.

در این لایحه موضوع استفاده مجدد از آب‌های کمتر آلوده شده در پساب‌های خانگی جهت مصارف غیر شرب از جمله استفاده در آبیاری فضای سبز شهری مورد توجه شهرداری قرار گرفته است. 

نظریه شماره ۴۰۹ مورخ ۹۸.۰۵.۲۶ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه در خصوص لایحه شماره ۳۴۳۱۵.۹۸.۲۱ مورخ ۹۸.۰۲.۳۱ در زمینه تغییر نام میدان «وثوق» با توجه به تغییر هندسی میدان «شهدای غواص» واقع در بلوار هاشمیه به تقاطع همسطح و حذف میدان یاد شده، آخرین دستور کار این جلسه علنی بود.

بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده شد با توجه به تغییر هندسی میدان «شهدای غواص» به تقاطع همسطح در بلوار هاشمیه و حذف میدان یاد شده، میدان «وثوق» واقع در بلوار مذکور را به نام میدان «شهدای غواص» تغییر نام دهد.

همچنین لایحه نامگذاری میدان انتهای خیابان رضا (احمدآباد) به نام میدان «پهلوان محمد خادم» با قید دوفوریت تصویب شد.

رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه این جلسه علنی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا امیر شهلا در انتخابات هیچ کدام از کمیسیون‌ها شرکت نکرد، گفت: ما منتظر اعلام نتیجه پرونده قضایی آقای شهلا هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.