احمد داووداوغلو نخست وزیر اسبق ترکیه در مقابل جمعی از ساکنان شهر صقاریا در منطقه مرمره اظهار کرد: اگر دفاتر مبارزه با تروریسم گشوده شوند بسیاری روی نگاه کردن به صورت مردم را نخواهند داشت و بسیاری روسیاه خواهند شد.

تهدید داووداوغلو (نخست وزیر اسبق ترکیه) به افشای اسرار

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، احمد داووداوغلو، هم‌پیمان اسبق رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس حزب عدالت و توسعه تهدید کرد همه به زودی خواهند فهمید که از هفت ژوئن تا یک نوامبر ۲۰۱۵ خطرناک‌ترین و سخت‌ترین دوران‌های سیاسی در تاریخ ترکیه بوده است.

اشاره او به اتهامات تروریستی دولت وابسته به حزب حاکم عدالت و توسعه علیه اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها بعد از موفقیتش در انتخابات پارلمانی و تشکیل فراکسیون آن در داخل پارلمان است. این امر اردوغان را بعد از پایان مذاکرات صلح با کردها به طور غیرمنتظره به برگزاری انتخابات مجدد در نوامبر همان سال واداشت. 

داووداوغلو که به همراه علی باباجان وزیر اقتصاد سابق برای تاسیس حزب جدید تلاش می‌کند با اتهاماتی علیه خود روبه‌رو شده است. وی می‌گوید: من نخست وزیر این کشور بودم و از طریق انتخابات روی کار آمدم و هیچ کس نمی‌تواند مرا خائن بنامد. حتی اگر بر ما اسم خائن گذاشته شود همه نخست وزیران سلف من نیز همین طور بوده‌ و خائن نبوده‌اند.

نخست وزیر اسبق ترکیه در این راستا این سوال را مطرح کرد: چطور افرادی که وابسته به حزب حاکم نیستند احساس راحتی می‌کنند؟ به من بگویید چطور ما می‌توانیم خائن باشیم. من حاضرم اگر یک قدم برخلاف ملت و خواست آنها برداشته باشم خودم را به چالش بکشم.

داووداوغلو درباره حذق تصویرش از تصاویر ویدیویی ویژه سالگرد تاسیس حزب عدالت و توسعه در حالی که یکی از موسسان این حزب است، گفت: اگر هر حزب و جنبشی بخواهد تاریخچه خودش را پاک کند این یعنی خودش را به دست خودش نابود می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.