رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشورگفت: بودجه ما، نسبت به پارسال نصف شده است؛ ولی این کمبود را با خلاقیت، چاره خواهیم کرد.

بودجه سازمان تبلیغات نسبت به سال گذشته نصف شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ، در شانزدهمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرای کشور در مشهد ، خطاب به مدیران این مدارس که در نشست حاضر بودند اظهار کرد: شما به دست‌پرورده‌های خودتان اعتماد کرده‌اید و دانش‌آموزانی که زیر نظر خودتان آموزش دیده‌اند، اکنون در امور مختلف فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کمی از مسائل عملیات اجرایی بالاتر برویم و ببینیم در کجای تاریخ و زمان ایستاده‌ایم. از لحاظ جغرافیای سیاسی و منازعات پیچیده سیاسی، کم کم در حال ساخت مدل خاصی در سلوک اجتماعی هستیم. همین تمدن غرب، عالم را مسخر خود کرده و باید ببینیم که ابلیس یک تمدن برپا می‌کند. آیا می‌توانیم سیطره تمدن ابلیسی را بپذیریم؟ من می‌دانم محوریت تمدن غرب، تکریم انسانیت و فضایل انسانی نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: در زمان طاغوت، شاه به عنوان شخص اول مملکت واسطه‌ای به سفارت بریتانیا می‌فرستاد که «حکم انتصاب ما چه شد؟». با چنین خفتی، عمل می‌کردند و شاید مردم ما، در آن زمان، فقط از زیر خفت درآمدن برایشان کفایت می‌کرد؛ زیرا نه‌تنها دست‌اندرکاران آن زمان ارزش‌های عاشورایی را حفظ نکردند، که مرز را هم برایمان باقی نگذاشتند، مانند قضایای از دست دادن هیرمند، آرارات و ... .

حجت‌الاسلام قمی خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم یک سلوک اجتماعی متمایز داشته‌باشیم و روشمان در فرهنگی را که می‌سازیم، فرق می‌کند. ما فرهنگی قوی داریم و باید ببینیم چطور می‌توانیم این فرهنگ را به صورت غنی‌تر بازتولید کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: باید از دل منابع، نظام متناسب با خودمان را بسازیم. من بابت انتخاب مدیران صدرا، آرامش دارم؛ زیرا این وظیفه را بر عهده آدم‌های مطمئن گذاشته‌ام. ورودی صدرا، یک سرمایه است. سرمایه شماره یک صدرا، سازمان تبلیغات یا مربیان نیست، بلکه دانش‌آموزان و ورودی‌شان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، همچنین گفت: بودجه ما، نسبت به پارسال نصف شده است؛ ولی این کمبود را به خلاقیت، چاره خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام قمی عنوان کرد: یکی از وظایف ستادی مدارس صدرا، شناساندن این مدارس است. باید مدارس صدرا به عنوان یک سرمایه، معرفی و رسانه‌ای شود. از طرفی هم باید جنگید تا برای این مدارس، مربیان خوبی جذب کرد.

وی اضافه کرد: مدارس صدرا می‌بایست در بنیاد ملی نخبگان، بخشی را به خود اختصاص دهند و بنیاد ملی نخبگان، ما را به رسمیت بشناسند؛ نه اینکه خودمان یک بنیاد در مدارس ایجاد کنیم و فقط خودمان این رسمیت را قبول داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در انتها بیان کرد: ما در حال مذاکره با سازمان اوقاف هستیم تا حمایت جدی در بحث مدارس کنند و این حمایت فقط بحث هزینه ساخت و ساز نیست و مسائلی مانند هزینه‌های اردو را نیز شامل می‌شود. از جهت اهمیت صدرا در نظر سازمان تبلیغات اسلامی کشور، اطمینان داشته باشید و پای مدارستان بمانید و از این دانش‌آموزان که سرمایه‌ها، در و گوهر ما هستند حمایت کنید.

منبع : مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.