قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی کشور گفت: شعار صندوق رفاه دانشجویی این است که هیچ دانشجوی مستعدی نباید صرفا به خاطر مشکل مالی از تحصیل باز بماند و باید زمینه تحصیل و اسکان آن فراهم شود، از این رو با تمام توان در حوزه های مختلف رفاهی و تحصیلی در خدمت دانشجویان و جوانان برومند کشور که مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند می باشیم .

هیچ دانشجوی مستعدی نباید به خاطر مشکل مالی از تحصیل باز بماند/بیشترین تقاضای تسهیلات دانشجویی درباره مسکن و شهریه است

عباس قنبری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بالغ بر ۳میلیون و پانصد هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند که صندوق رفاه دانشجویی در قالب ۲۱ مورد از جمله مسکن، ازدواج ، ضروری، شهریه و عتبات به آنها تسهیلات پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: همچنین این صندوق در بخش تغذیه نیز هم در بخش رستوران های عادی و هم رستوران های مکمل و مراکز غذاخوری به صورت یارانه ای و با تخفیف غذاها را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که بالغ بر ۱۱۴میلیون پرس غذا از این طریق در سال گذشته به دانشجویان عرضه شد و میانگین دانشجویان غذاخور در دانشگاه ها سال گذشته ۴۰درصد افزایش پیدا کرد.  

قنبری با بیان اینکه  صندوق رفاه دانشجویی  در بخش اسکان نیز در ۱۲۷۲سرای دانشجویی دولتی و غیر دولتی زمینه اسکان دانشجویان و ارائه امکانات رفاهی را انجام می دهد، افزود: تسهیلات این صندوق بنا به کارکرد آنها در اختیار دانشجویان مجرد و متاهل قرار می گیرد و آنها می توانند این تسهیلات را از طریق معاونت دانشجویی هر دانشگاه درخواست و فرآیند آن را دنبال کنند که پس از طی مراحل ،مبلغ تسهیلات به حساب آنها واریز می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تقاضای دانشجویان برای دریافت تسهیلات در حوزه مسکن و شهریه است، افزود: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم که این صندوق را یاری و منابع بیشتری را برای ان در نظر بگیرد تا طبیعتا این صندوق نیز بتواند خدمات بهتری را به دانشجویان ارائه کند، زیرا متقاضیان دریافت تسهیلات دانشجویی سال به سال افزایش پیدا می کنند ولی منابع این صندوق محدود و برخی هم معوق است و از طرفی به خاطر کاهش ارزش پول در جامعه، توان اقتصادی این صندوق هر ساله کاهش پیدا می کند .

قنبری با بیان اینکه از خیرین و نیکوکاران تقاضا داریم که در ساخت سراهای دانشجویی، سالن های ورزشی، کتابخانه ها و مراکز مطالعه مشارکت و این صندوق را یاری رسانند،تصریح کرد: به سبب ماندگاری منابع در سال های گذشته بالغ بر ۴۴۰میلیارد تومان از معوقات صندوق که در اختیار دانشجویان و یا فارغ التحصیلان بود با کمک دانشگاه ها وصول و به چرخه پرداخت تسهیلات در صندوق بازگشت .

وی اظهار داشت: دانشجویان ترم اولی نیز پس از ثبت نام قطعی  و دریافت شماره دانشجویی می توانند در سامانه دریافت تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی ثبت نام کنند و از امکانات این صندوق استفاده کنند. شعار صندوق رفاه دانشجویی این است که هیچ دانشجوی مستعدی نباید صرفا به خاطر مشکل مالی از تحصیل باز بماند و باید زمینه تحصیل و اسکان آن فراهم شود، از این رو  با تمام توان در حوزه های مختلف رفاهی و تحصیلی در خدمت دانشجویان و جوانان برومند کشور که مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند می باشیم .

قنبری در پایان افزود: برای دانشجویانی نیز که معوقات و بدهکاری هایی به صندوق دارند توصیه می شود نسبت به پرداخت آنها اقدام کنند، زیرا هر گونه تاخیردر پرداخت  باعث افزایش جریمه و بدهی آنها خواهد شد اما در صورتی که برای پرداخت معوقات تسریع کنند،مواردی نظیر تقسیط و تخفیف در بخشش جریمه به آنها تعلق خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.