ساخت بیش از ۳هزار و ۵۰۰واحد مسکونی در خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

آغاز ساخت بیش از ۳هزار و ۵۰۰واحد مسکونی در خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، ساخت پنج هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی با حضور  ویدئو کنفرانسی دکتر حسن روحانی در منطقه گلبهار خراسان رضوی آغاز شد.

این عملیات در قالب  "طرح اقدام ملی"  همراه با  تامین زمین برای ۱۷ هزار خانه در خراسان رضوی و همچنین ساخت آزمایشی دو هزار و ۷۶۲ واحد مسکونی در شهرجدید گلبهار به مناسبت هفته دولت در مراسمی  آغاز شده است.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم در شهرجدید گلبهار گفت: در چارچوب طرح اقدام ملی ۲۲ هزار و ۳۷۸  واحد مسکونی در این استان ساخته می شود تا مشکلات مسکن بخشی از شهروندان خراسانی در این حوزه برطرف حل شود.

علیرضا رزم حسینی محل اجرای بخشی از این طرح را حاشیه شهر مشهد اعلام کرد و افزود: پدیده مزمن حاشیه نشینی افزون بر ۷۰ سال پیش در مشهد آغاز شده  است از این رو برای رفع  این پدیده علاوه بر اقداماتی که در گذشته صورت گرفته طرح اقدام ملی  در قالب هشت محله این کلانشهر برای کاهش آسیبهای اجتماعی اجرا شده است که  این طرح ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را در حاشیه شهر پوشش می دهد.

وی  گفت: برای جلوگیری از حاشیه نشینی در مشهد برنامه هایی نیز از قبیل جا به جایی جمعیت در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته عبداللهیان مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی قرار است تا پایان دولت دوازدهم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید پیش بینی شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از حاشیه نشینی در مشهد برنامه هایی نیز از قبیل جا به جایی جمعیت در دستور کار قرار می گیرد.

استاندار خراسان رضوی همدلی مسئولان را در خراسان رضوی بی نظیر توصیف کرد وافزود: همه مسئولان ازجمله  امام جمعه مشهد، دیگر ائمه جمعه و دستگاه قضایی برای رشد اقتصادی استان اتفاق نظر دارند و  برای آبادانی آن همراه مجموعه استانداری خراسان رضوی شده اند.  

رزم حسینی با اشاره به طرح مثلث اقتصادی برای توسعه خراسان رضوی نیزگفت: معینهایی اقتصادی در استان شکل گرفته اند که با هدف توانمندسازی مردم و حوزه اقتصادی فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرجدید گلبهار نیز در این مراسم گفت: اقدام ملی در گلبهار با تامین زمین برای ساخت سه هزار و ۷۶۲  واحد انجام شده است.

هومن گریوانی با بیان این که بخش بیشتر  واحدهای مسکن مهر در شهرجدید گلبهار ساخته شده است افزود: از  ۴۰ هزار واحد مسکونی در این شهر تاکنون ۳۲ هزار واحد در اختیار مردم قرار گرفته و دولت همه تعهدات خود را در این حوزه انجام داده؛ باقیمانده این واحدها متعلق به شرکتهای تعاونی و دیگر نهادهای مشابه است.

وی گفت: هم اکنون جمعیت گلبهار با رشد بالایی روبرو  و به  ۸۰  هزار نفر رسیده است.

قائم مقام آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: همکاری و انسجام بین مجموعه دولت و این آستان برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار برقرار است.

مصطفی خاکسار قهرودی افزود: اقدامات خوبی با همکاری استانداری خراسان رضوی برای کاهش مشکلات مردم در شهرهای استان از جمله مشهد در حال انجام است.

شهرجدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر اجرا شده است با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵  کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد -  قوچان واقع است.

 ایجاد این شهر در سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آن و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.