ایلام- مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سامانه گرمسیری سهم استان ایلام ۴۵ درصد و استان کرمانشاه ۵۵ درصد است و طبق آخرین تخصیص، سهم استان ایلام ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب می‌باشد.

سهم ۴۵ درصدی ایلام از سامانه گرمسیری

 به گزارش قدس آنلاین، سید تراب میری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از این میزان بخشی برای مصرب شرب، صنعت و بخش عمده آن یعنی حدود ۲۲۰ میلیون مترمکعب از آن در سال در حوزه کشارزی مصرف خواهد شد که حدود ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را در شهرستان‌های ایلام، مهران و دهلران تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی افزود: تعداد ۳۵ پروژه تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۶۳ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال با اشتغال زایی مستقیم ۴۷۴ نفر توسط مسئولین کشوری و استانی در هفته دولت، افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

میری با بیان اینکه تعداد ۶ پروژه مهم نیز در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۲۴ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال با اشتغالزایی مستقیم ۵۲۰ نفر نیز کلنگ‌زنی خواهند شد، بیان داشت:این پروژه‌ها شامل ایستگاه پمپاژ، آبیاری تحت‌فشار، تجهیز و برقی کردن ایستگاه و چاه کشاورزی، سایت باغبانی، پرورش گاو شیری، پرواربندی بره، مرغ تخم‌گذار، سیلوی ذخیره گندم، تسطیح اراضی، خط انتقال اراضی، جنگل‌کاری و گابیون بندی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته، سال بسیار مهمی از نظر میزان تولید محصولات زراعی در استان ایلام بوده و شاهد رشد بسیار خوبی در این زمینه بوده‌ایم، افزود: در زمینه تولید برخی از محصولات کشاورزی استان ایلام حائز رتبه‌های برتر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.