سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به ایستگاه پایانی رسید و برندگانش را شناخت.

پروانه‌ها به دست صاحبانشان رسیدند

به گزارش قدس آنلاین، مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامگاه دوشنبه 4 شهریور با حضور حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، علیرضا تابش دبیر جشنواره، علیرضا رضاداد مشاور عالی سازمان سینمایی، سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی مشاور دبیر جشنواره، قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان، محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مدیران بخش‌های مختلف جشنواره، نماینده یونیسف در ایران، معصومه ابتکار، ایرج طهماسب، مهدی جعفری، ساره بیات، سهیل موفق، نادره ترکمانی، حامد جعفری، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی، غلامرضا موسوی، بیژن بیرنگ، جهانبخش سلطانی و… در سالن همایش‌های پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم با اجرای محمد سلوکی، پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، کلیپی از توضیحات علیرضا تابش درباره بخش‌های مختلف سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای حضار پخش شد.

سلوکی در ادامه از حضار درخواست کرد تا صلواتی را برای شادی روح داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت و باسابقه سینما و همچنین محمد شرف‌الدین، فیلمبردار جوان سینما که به تازگی دار فانی را وداع گفتند، قرائت کنند.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نخستین سخنران این مراسم بود که ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در تهران و اصفهان و مهمانان و مسئولان گفت: امروز شاهد اختتامیه جشنواره‌ای هستیم که از ابعاد و جوانب مختلف آن دارای اهمیت ویژه‌ای است و تقویت حس مشارکت نیز از ویژگی‌های آن است. در دوره سی و دوم شاهد بودیم که نوجوانان و کودکان در همه جشنواره نقش فعالی داشتند و مشارکت جویانه ایفای وظیفه می‌کردند. 26 خبرنگار و 32 داور از بین داوطلبان با طی مراحلی برگزیده شدند و در طول جشنواره نقش مشارکتی بسیار بالایی را ایفا کردند.

جشنواره نقش مسئولیت اجتماعی را افزایش داد

نوروزی ادامه داد: جشنواره نقش مسئولیت اجتماعی را به شدت افزایش داد، ما در این جشنواره فقط از نام کودکان استفاده نکردیم، بلکه جشنواره برای کودکان بود و کودکان و نوجوانان، هنرمندان و متولیان جشنواره با اتحاد و انسجام توانستند جشنواره و فیلم‌ها را به محیط های شهری وارد کنند و همچنین این رویداد را به مناطق محروم نیز گسترش دهند.

شهردار اصفهان بیان کرد: جشنواره در نشاط اجتماعی و برجسته سازی ژانر اجتماعی نقش مهمی داشت، شادی و نشاط را بین مردم برد. اگر امروز یک نظرسنجی داشته باشیم قطعا به این موضوع خواهیم رسید که در همه نقاط شهر اصفهان شاهد شادی فراگیر بودیم. پردیس هنر اصفهان با سه هزار و 200 صندلی هر شب شاهد نمایش فیلم های جشنواره بود، گذر فرهنگی چهار باغ اصفهان امسال غوغایی بود، سینمای سیار در نقاط محروم این شهر کاری کرد که کودکان نقاط کمتر برخوردار این شهر به تماشای فیلم های جشنواره نشستند. جشنواره امسال توانست دستاوردهای دیپلماتیک بسیاری داشته باشد، گزیده فیلم های این رویداد به 34 نقطه کشور رفت و بیش از 100 برنامه و نمایش فیلم در مناطق مختلف و همچنین نقاط سیل زده اکران شد.

نوروزی در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: در پوستری که پشت سر من شاهد هستید، تصویر پنج کودک با نژادهای مختلف است که بیانگر گفت و گوی بین اقلیت‌ها و نژادهاست. اتفاقی که این بار در اصفهان رخ داد، سفیران هنری 28 کشور در اصفهان حضور پیدا کردند، جشنواره کارکرد اجتماعی بالایی هم داشت و حراج هنری آثار کسانی که نمی توانستند هنر خود را به نمایش بگذارند در این جشنواره اتفاق افتاد. کودکانی که نمی توانستند از چنین فضاهایی استفاده کنند، در این دوره از این امکان برخوردار شدند. اقتصاد هنر و اقتصاد سینما در این جشنواره به شدت تقویت شد، تفاهم نامه همکاری بین ایران، روسیه و کره جنوبی در عرصه سینمایی امضا و قرار شد چند نفر از مسئولان بازار فیلم که در دنیا توانمندی هایی دارند به اصفهان بیایند و در زمینه تبادلات سینمایی برای فیلمسازی همراهی کنند.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان همبستگی میلی را افزایش داد
وی افزود: البته این جشنواره امروز با حضور شما در این اختتامیه پایان نمی پذیرد، این جشنواره دو سال است که برای اصفهان دائمی شده است و من تاکید می‌کنم که این رویداد دائمی است، این جشنواره مدرسه فیلمسازی و باشگاه مخاطبان تاسیس می‌کند و مسیر را در طول سال برای فیلمسازان فراهم می‌سازد. جشنواره توانست در اصفهان شور و نشاط ایجاد کند و آن را به سبد اوقات فراغت خانواده ها ببرد، این جشنواره توانست همبستگی ملی را ایجاد و افزایش دهد.

نوروزی گفت: ما از طریق جشنواره می‌توانیم بگوییم که نیاز به تخیل کودکانه داریم و اگر این اتفاق رخ بدهد دستاورد بزرگی است که جشنواره داشته است، جشنواره توانست کاری کند که کودکان و نوجوانان نه فقط در زمینه توسعه پایدار بلکه به عنوان کسانی که در جایگاه کارگزار اصلی هستند نقش ایفا کند، آن‌ها واقعا دیده شدند و حقوقشان دیده شد، سینما به نحو شایسته ای در اختیار کودکان قرار گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: من معتقدم در این شرایط که دوستان با یکدیگر همکاری و فضایی به این خوبی را ایجاد کردند، باید بتوانیم این مسیر را صمیمانه و صادقانه ادامه دهیم تا آثار آن در اختیار کودکان قرار بگیرد. به خاطر نقشی که وزارت ارشاد ایفا کرد و همکاری همه مدیران و دست اندرکاران و همچنین مهمانان برای برگزاری چنین مراسمی قدردانی میکنم و امیدوارم که پیام آور خوبی برای شهر جهانی اصفهان باشند.

پس از صحبت‌های شهردار اصفهان نوبت به اهدای جوایز رسید و در نخستین بخش برگزیدگان بخش وب سری اعلام شدند. امین حق شناس و مژده لواسانی برای اهدای جوایز این بخش روی صحنه حضور پیدا کردند.

برگزیدگان بخش وب سری
جایزه وب سری در بخش کسب و کار به کیان قاسم پور برای فیلم «اوزیا» اهدا شد.
دیپلم افتخار بخش کسب و کار نیز به گلنوش شریفی برای فیلم «خداحافظ هیولا» تعلق گرفت.
همچنین دیلپم افتخار نوآوری هنری به پژمان مالمیر برای «کله شکم شکم کله» اهدا شد.

در بخش بعدی نوبت به اهدای جایزه مرکز توسعه سینمای کودک رسید و برای اهدای این جایزه بیژن بیرنگ، پوران درخشنده و داریوش بابائیان روی صحنه آمدند، در این بخش نیز دیپلم افتخار مرکز توسعه سینمای کودک به امیرحسین قهرایی برای کارگردانی فیلم «بازیوو» اهدا شد.

قهرایی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: ممنونم که جایزه را به من اهدا کردید، جایزه برای فیلم «بازیوو» است که خیلی برای آن زحمت کشیده شد. از مدیر تولید، مدیر تصویربرداری، تهیه‌کننده و نویسنده اثر بسیار قدردانی می‌کنم که در حوزه فیلم کودک با ما همکاری کردند. همچنین اعلام شد در این بخش تقدیر ویژه برای فیلم «تورنا2» در نظر گرفته شد اما به دلیل حضور سیدجواد هاشمی در هیات داوران این فیلم از رقابت خارج شد.

در بخش بعدی مراسم اختتامیه نوبت به اهدای جایزه زاون رسید و سیاوش گلشیری و همراهانش برای اهدای جایزه روی صحنه حاضر شدند.
دیپلم افتخار زاون به مایکل شارر برای فیلم «جادوگر کوچک» اهدا شد. در ادامه مراسم، نوبت به جوایز بخش داوری کودک و نوجوان ایران رسید و سپس بیانیه داوران این بخش خوانده شد.

جوایز بخش کودک و نوجوان ایران
پروانه زرین بهترین فیلم کودک به حمیدرضا قطبی برای فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت و بابک نبی‌زاده برای فیلم «اقیانوس پشت پنجره» پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان را از آن خود کرد.

سینمای بین‌الملل
در بخش بعدی، نوبت به مسابقه سینمای بین‌الملل رسید و در بخش اول پس از پخش کلیپ معرفی بخش سیفژ، هیئت داوران این بخش متشکل از دراگان میلینکوویچ فیمون و محمد بخشی برای اهدای جوایز روی صحنه حضور پیدا کردند و جایزه ویژه سیفژ به فیلم «شاهین‌ها» به تهیه‌کنندگی آنا وگدیس گیسلدوتر و تورهالو گونارسون اهدا شد.
مندیپ ابرایان رییس یونیسف در ایران، به همراه هیئت همراه در داوری برای اهدای جوایز یونیسف روی صحنه آمدند. در این بخش از آیلین رشیدیان برای بازی در فیلم «قطار آن شب» تقدیر شد، همچنین از لیدا فضلی کارگردان پویانمایی «این سو آن سو» نیز تقدیر به عمل آمد. جایزه اصلی یونیسف نیز به بابک نبی‌زاده برای فیلم «اقیانوس پشت پنجره» تعلق گرفت.
بابک نبی‌زاده پس از دریافت جایزه‌اش گفت: از همسرم که شرایط زندگی‌ام را تحمل کرد و کنارم ایستاد، از حبیب ایل‌بیگی که حضورش سال‌های سال برای سینمای ایران لازم است، سیدجلال چاووشیان که مانند برادر پشت من ایستاد، فاضل نظری، حسین ربانی و همه کسانی که در کانون ما را در ساخت این فیلم یاری کردند، قدردانی می‌کنم.

در ادامه نوبت به اهدای جوایز داوران کودک و نوجوان بین‌الملل رسید و هیات داوران روی صحنه حضور پیدا کردند.
پروانه زرین بهترین فیلم در این بخش به «هکر» به تهیه‌کنندگی ساینه لیبک جانسن و مورتن کافمن رسید.
پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه پویانمایی به فیلم «ابری» به تهیه‌کنندگی فیلیپ دیویاک اهدا شد.
همچنین دیپلم افتخار هیئت داوران کودک و نوجوان «لوییز و لوکا- ماموریت به ماه» به تهیه‌کنندگی کورنلیا بویسن سینووه هرشدال رسید.
پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی بلند به «جیکوب، می می و سگ‌های سخنگو» نیز به تهیه‌کنندگی سابینه آندرسون تعلق گرفت.
در بخش دیگر مراسم نوبت به اهدای جوایز بخش فیلم‌های سینمایی و کوتاه داستانی بخش بین‌الملل رسید.
در این بخش پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه به «پسر دریا» به تهیه‌کنندگی عباس جلالی یکتا اهدا شد.
دیپلم افتخار این بخش نیز به فیلم «هکر» به تهیه‌کنندگی ساینه لیبک جانسن و مورتن کافمن رسید.
پروانه زرین بهترین فیلمنامه هم به فیلم «جادوگر کوچک» به نویسندگی ماتیاس پاخت تعلق گرفت.
در همین بخش پروانه زرین بهترین کارگردانی برای فیلم «بیست و سه نفر» به مهدی جعفری رسید.
پروانه زرین بهترین فیلم بلند نیز به فیلم «بیله» به تهیه‌کنندگی یانیس یوهویس اهدا شد.
جایزه ویژه هیئت داوران بخش بین‌الملل نیز به فیلم «چاسکیت» به کارگردانی و تهیه کنندگی پریا راماسوبان تعلق گرفت.


پس از پایان بخشی از اهدای جوایز در مراسم اختتامیه، نوبت به بزرگداشت علیرضا رضاداد، دبیر سابق جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان رسید و به همین مناسبت کلیپی از سخنان سینماگرانی چون بیژن بیرنگ، مرضیه برومند، پوران درخشنده، کیومرث پوراحمد، کامبوزیا پرتوی و … درباره او پخش شد که شامل تصاویری از دوران دبیری او در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان هم بود.
سپس بیژن بیرنگ با حضور روی صحنه، در سخنانی درباره علیرضا رضاداد گفت: من تمام آن حرف‌هایی که باید را به سبب آشنایی 40 ساله‌ای که با آقای رضاداد دارم در ویدئو زدم و بخش کوتاهی از آن پخش شد. می‌خواهم بگویم قدرشناس افرادی باشیم که قدر ما را دانستند، آقای رضاداد اینگونه بود، خیلی مهم است در دنیای امروز که همه قدرشناسی را فراموش می‌کنند قدرشناس باشیم و این را بدانیم جامعه‌ای که دارای چنین ویژگی نباشد نادرست است. از آقای رضاداد بابت حضور و بودنش بسیار ممنونم.

در ادامه سیدعباس صالحی، حسین انتظامی، علیرضا تابش، معصومه ابتکار، عباس رضایی و قدرت‌الله نوروزی و پوران درخشنده برای بزرگداشت علیرضا رضاداد روی صحنه حاضر شدند.
علیرضا رضاداد در سخنانی گفت: از همه عزیزانی که قبول زحمت کردند بسیار سپاسگزارم، من قابل نبودم اما مرا شایسته تقدیر دانستند، من خودم خواستم من را هم در کنار سایر بزرگداشت‌ها قرار ندهند، چون قابل نیستم و هر چه انجام دادم و خیلی هم کم بوده است، وظیفه من بوده است.

وی ادامه داد: آقای صالحی در پیام خود به دو حادثه غم انگیز ایران اشاره کردند و شعار جشنواره امسال هم این بود، به نظرم بچه‌های حوزه کودک و نوجوان مسئولیت اجتماعی بسیار بیشتری دارند و تا حدود زیادی نیز این مسئولیت را به خوبی انجام دادند اما اجازه دهید اختصاصاً این جایزه و تقدیر را به خانم کرباسی و حبیب احمدزاده که مدت‌هاست در تلاش هستند غم و غصه را از روی دوش کودکان مناطق سیل زده بردارند تقدیم کنم. فعالان حوزه سینمای کودک و نوجوان می‌توانند در زمینه مسئولیت اجتماعی همچنان گام بردارند و پیش بروند.

سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینماست

در بخش دیگر مراسم اختتامیه، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور روی صحنه ضمن خیر مقدم به حضار گفت: سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینماست و اگر ما به دنبال سینمای انسانی هستیم، کودکان و نوجوانان با فطرت پاک و صادقانه، ما را به این سینمای انسان نزدیک می‌کنند. اگر ما به دنبال رویاپردازی پاک هستیم، سینمای کودک و نوجوان به ما رویاپردازی پاک نشان می‌دهد. اگر ما به دنبال سینمای اجتماعی هستیم، اینکه کنار دیگران بنشینیم و از فیلم دیدن لذت ببریم، سینمای کودک و نوجوان فرصت یک سینمای خانوادگی و در کنار خانواده بودن را به ما می‌دهد و ده‌ها فرصت دیگر هم در سینمای کودک و نوجوان وجود دارد.

صالحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: من به همه عزیزانی که در دوره‌های مختلف این جشنواره را پیش بردند تبریک می‌گویم چون به سینمای انسانی‌تر فکر کردند، ما پس از انقلاب 200 سینمای کودک و نوجوان داشتیم که در دهه‌هایی طلایی‌تر و در دهه‌هایی رکورد داشت. در سال 97، 15 فیلم کودک و نوجوان اکران شد و در میان 10 فیلم پرفروش سینمای ایران، یک فیلم سینمای کودک داشتیم، این موضوع نشان می‌دهد که ما دوباره می توانیم به دوران خوبی باز گردیم. همچنین لازم است توجه کنیم که بخشی از هویت سینمای ایران مربوط به سینمای کودک است. حتما اقدامات زیادی برای جان دوباره گرفتن سینما لازم است، پاره‌ای از اقدامات را دوستان در سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی آغاز کردند. اینکه شورا تصمیم گرفت که حداقل سرگروه ها یک فیلم کودک در اکران داشته باشند، اینکه بنیاد سینمایی فارابی هشت فیلم از 13 فیلم تولید شده را مورد حمایت قرار داده است نشانگر همین تغییر نگاه است.


ادبیات داستانی کودک و نوجوان ایران مسیر رو به پیشرفتی دارد
وی ادامه داد: کشور ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارای پیشینه و قدرت خوب و قابل طرح است، ادبیات داستانی کودک و نوجوان ایران مسیر رو به پیشرفت را دارد، سینمای ایران مناسبات بیشتری را با ادبیات کودک و نوجوان پیدا کرده است و تجربه‌های خوبی را هم از اقتباس از آثار حوزه کودک و نوجوان داشته‌ایم که می توان به آن عمق داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش یادآور شد: خوشحالم که می‌بینیم جشنواره هر روز پربارتر، با دانش بیشتر، پرشورتر برگزار می‌شود، از دوستانم در شهر اصفهان، همکارانم در سازمان سینمایی و دبیر محترم جشنواره و همچنین آقای رضاداد که زحمت این جشنواره را در سال‌های سال برعهده داشتند و همچنین داوران جشنواره به طور ویژه داوران کودک و نوجوان جشنواره، قدردانی می‌کنم.

جوایز بخش مسابقه سینمای ایران
پس از صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوبت به اهدای جوایز بخش مسابقه سینمای ایران رسید و هیئت داوران این بخش متشکل از ساره بیات، ایرج طهماسب، مرجان اشرفی‌زاده، امرالله احمدجو، حامد جعفری، غلامرضا رمضانی و محمدعلی مظاهری برای اهدای جوایز روی صحنه آمدند.

در بخش اول جایزه شهید بهنام محمدی به مهدی جعفری برای فیلم «بیست و سه نفر» اهدا شد.
دیپلم افتخار پویانمایی کوتاه به «این سو آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی اهدا شد.
همچنین پروانه زرین بهترین پویانمایی کوتاه نیز به مهین جواهریان برای «زر زری کاکل زری» تعلق گرفت.
دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی به عباس جلالی یکتا برای «پسر دریا» اهدا شد.
مرتضی آسمانی برای «سرخابی» نیز دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی را از آن خود کرد.
دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی بلند به مژگان بیات برای «فرزند زمین» اهدا شد.
محمد نجیبی نیز دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی بلند را برای «فرزند زمین» به خود اختصاص داد.
دیپلم افتخار بهترین پویانمایی به مصطفی مزرعتی برای «بنیامین» تعلق گرفت.
دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه نیز به سلمان خورشیدی برای فیلم «بازیوو» اهدا شد.

میثم معراجی تهیه‌کننده اجرایی «بازیوو» با حضور روی صحنه و دریافت جایزه این بخش گفت: من به جای سلمان خورشیدی این جایزه را دریافت می‌کنم، خیلی خوشحالم که جایزه را از هیات داورانی دریافت کردم که آقای ایرج طهماسب در آن حضور دارند، ما از برنامه‌های شما خاطرات بسیار خوبی داریم.

در ادامه پروانه زرین بهترین فیلمنامه به مهدی جعفری برای فیلم «بیست و سه نفر» اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به آیلین رشیدیان برای بازی در فیلم «قطار آن شب» رسید و راستین عزیزپور هم برای بازی در فیلم «تورنا2» دیپلم افتخار این بخش را گرفت.
راستین عزیزپور پس از دریافت جایزه‌اش گفت: تشکر می‌کنم از کارگردانان بزرگواری که تا به الان برای من زحمت کشیدند، آقای سیدجواد هاشمی، سید جمال حاتمی و محمدرضا خردمندان. همچنین از پدر و مادرم که خیلی برای من زحمت کشیدند ممنونم، الان به خاطر آن‌هاست که اینجا ایستادم.
در ادامه دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به محمد آزادی برای بازی در فیلم «اقیانوس پشت پنجره» رسید.
علیرضا اکبری نیز برای بازی در فیلم «منطقه پرواز ممنوع» پروانه زرین بهترین بازیگری را از آن خود کرد.
علیرضا اکبری پس از دریافت جایزه‌اش در سخنانی کوتاه گفت: واقعا شوکه شدم، از همه عوامل فیلم ممنونم، از حضار می‌خواهم بازیگران دیگر فیلم را که دریافت جایزه را مدیون آن‌ها هستم نیز تشویق کنند.
پروانه زرین بهترین کارگردانی در بخش ملی نیز به امیرحسین قهرایی کارگردان فیلم «بازیوو» اهدا شد.
امیرحسین قهرایی پس از دریافت این جایزه گفت: خیلی خوشحالم که از دست این دوستان جایزه می‌گیرم، البته هیات داوران دیگر را هم خیلی دوست دارم، بسیار ممنونم که هر دو به من جایزه بهترین کارگردانی را به من اهدا کردند.
پروانه زرین بهترین فیلم در بخش ملی نیز به مجتبی فرآورده، تهیه‌کننده فیلم «بیست و سه نفر» رسید.
پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران نیز به بهروز رشاد، تهیه‌کننده فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.
در بخش دیگر مراسم اختتامیه و برای اهدای جایزه ویژه دبیر جشنواره، علیرضا تابش، محمدعلی انصاری و عباس رضایی روی صحنه حاضر شدند. در این قسمت، در بخش کسب و کار دیپلم افتخار به امیرحسین قهرایی برای فیلم «بازیوو» اهدا شد.

قهرایی درباره جایزه‌ای که در این بخش دریافت کرد گفت: جایزه کسب و کار را باید به تهیه‌کننده فیلم آقای غلامرضا موسوی و میثم معراجی که برای این اثر خیلی زحمت کشیدند اهدا کنیم.
در بخش نوآوری نیز دیپلم افتخار به حمیدرضا قطبی برای فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.
همچنین در بخش رونق اکران و ترغیب مخاطبان نیز حامد بامروت‌نژاد برای فیلم «منطقه پرواز ممنوع» شایسته دریافت جایزه شناخته شد.
بامروت‌نژاد پس از دریافت جایزه‌اش گفت: من خیلی حرف دارم ولی بگذارید طور دیگری شروع کنم، از آقای تابش و ایل بیگی که اجازه دادند ما خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهیم. ممنونم، مردم در این جشنواره فیلم‌های ما را دیدند و این بهترین قضاوت و جایزه برای ما بود. ما در این فیلم سعی کردیم رویا بسازیم تا نوجوانان در آینده قوی و پیشرو باشند.
پس از اهدای جوایز، عباس رضایی، استاندار اصفهان در سخنانی بیان کرد: در جشنواره ترنم شادی نوجوانان و کودکان اصفهانی دو چندان شد، خوشحالم اصفهان به عنوان شهر خلاق و دوستدار کودک معرفی شده است و میزبان سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است.
وی ادامه داد: حضور 27 فیلم در جشنواره امسال نشانگر دیپلماسی فرهنگی سینمای جمهوری اسلامی ایران است، اگر امروز بخواهیم به نسخه شفابخشی برای بهبود اوضاع برسیم باید به سراغ حوزه تعلیم و تربیت برویم، برای فعالیت در حوزه کودک باید از روش‌های نو و خلاقانه استفاده کنیم، باید هنرمندان را ترغیب کرد تا از طریق هنر به کمک جامعه بیایند و هنجارها و مسایل را به کودکان بیاموزیم.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: اصفهان در طول تاریخ با فرهنگ و هنر غنی خود، نقش مهمی را در حوزه فرهنگ و هنر ایران ایفا کرده است و این مسئله در برگزاری جشنواره سی و دوم قابل مشاهده است. امسال جشنواره با شناخت از مسئولیت‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای حضور کودکان کار، معلول و ناشنوا و همچنین برپایی سینماهای سیار در 123 نقطه کشور و همچنین مناطق سیل زده و کمتر برخوردار اصفهان ثابت کرد سینما را برای همه کودکان می‌خواهد که این نشان از برنامه‌ریزی خوب و دقیق برگزارکنندگان جشنواره است که تمامی نقاط کشور را با خود همراه کرده است. در پایان از برگزارکنندگان جشنواره تشکر می‌کنم.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.