البرز- پیشکسوت البرزی کشتی ایران گفت: بنده یکی از نخستین کسانی بودم که انتصاب سوریان را تبریک گفتم اما اعتقاد دارم این انتصاب اشتباهی از سوی فدراسیون کشتی بود.

نایب رئیسی سوریان اشتباه بود/ نسل آینده از کشتی استقبال نمی کند

ابراهیم جوادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: کسی در توانایی حمید سوریان شک ندارد اما بهتر بود انرژی جوانی سوریان صرف مربیگری و انتقال تجربیات به رده های پایه کشتی می شد.

وی با بیان این که بعید می دانم کسی همانند خادم بتواند در فدراسیون کشتی مفید واقع شود گفت: برای دبیر آرزوی موفقیت دارم اما کاری که رسول خادم انجام داد بعید به نظر می رسد قابل تکرار باشد.

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیخ ادامه داد: شرایط کشتی ایران پیش از ریاست خادم قابل تعریف نبود اما او با روزی ۱۵ ساعت کار مداوم و حمایت ازکشتی گیران ورزش اول ایران را به جایگاه واقعی خود رساند.

جوادی با بیان این که باید به رده های پایه کشتی توجه شود گفت: فدراسیون باید سیاست کاری خود را بر حمایت از رده های پایه تنظیم کند چراکه آن ها فردای کشتی ایران هستند.

وی ضمن انتقاد از وزارت ورزش و جوانان گفت: کشتی گیران ما در رقابت های بزرگ جهانی افتخارآفرینی می کنند اما آن طور که باید به حقوق خود نمی رسند، دیدید که رده جوانان ایران قهرمان جهان شد اما هیچ یک از مسئولین حتی به استقبال این بچه ها نرفتند این در حالی است که رشته فوتبال و والیبال روی سکو نمی روند اما مورد حمایت قرار می گیرند.

مربی البرزی تیم ایران در المپیک بارسلون تصریح کرد: باتوجه به شرایط کنونی نه تنها نسل فعلی که در کشتی فعالیت دارند بلکه نسل آینده هم دلسرد شده و دیگر از این رشته استقبال نخواهند کرد.

جوادی بی پولی را عمده ترین چالش ورزش اول ایران دانست و گفت: این قهرمانان حق دارند که از امکانات برابر با سایر رشته ها برخوردار باشند چرا که کشتی گیران هم زندگی دارند و سال های محدودی را می توانند به ورزش حرفه ای بپردازند.

وی تصریح کرد: تزریق پول به بدنه و ساختار کشتی می تواند ضامنی برای استمرار موفقیت های این رشته باشد، در غیر این صورت و با ادامه وضعیت کنونی افول کشتی را در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود.

این پیشکسوت کشتی ضمن تحلیل شرایط این رشته در استان گفت: هیئت البرز عملکرد بسیارخوبی دارد اما کشتی البرز هم مثل سایر استان های کشور با بی پولی دست و پنجه نرم می کند که این شرایط برازنده ورزش اول ایران نیست.

جوادی در پایان ضمن انتقاد از فدراسیون گفت: مسابقات انتخابی پیشکسوتان در حالی در سالن ۷ تیر تهران برگزار می شود که از هر ورزشکار ۱۵۰ هزارتومان دریافت شده درحالی که تاکنون چنین وضعیتی را شاهد نبودیم و لازم است که حرمت پیشکسوتان نگاه داشته شود نه اینکه شبانه هر پیشکسوت پس از شکست به شهر خود بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.