۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 668317

یک منبع سوری از سفر هیأتی متشکل از ۴۰ بازرگان اماراتی به دمشق برای مشارکت در شصت‌ویکمین دور نمایشگاه بین‌المللی دمشق خبر داد.

۴۰ بازرگان اماراتی به سوریه می‌روند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک منبع مطلع در اداره کل نمایشگاه‌های دمشق گفت که یک هیأت اماراتی متشکل از بازرگانان برجسته این کشور امروز سه‌شنبه وارد دمشق می‌شود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منبع نوشت، این هیأت شامل رؤسای شرکت‌های توسعه املاک و مستغلات، گروه‌های تجاری، مدیران کل و اعضای اتاق‌های بازرگانی امارت‌های ابوظبی، دبی، فجیره، رأس‌الخیمه، عجمان، شارجه و ام القوین (ام ال کویین) است.

این منبع اشاره کرد که از جمله اعضای این هیأت اماراتی «حمید محمد آل علی» دبیر کل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی امارات، «عبدالله سلطان العویس» نایب رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع، «ناصر محمد النویس» رئیس گروه «روتانا»، «عبدالله محمد السویدی» مدیر شرکت هلدینگ «بن دسمال»، «عارف اسماعیل خوری» مدیر شرکت «رپورتاژ»، «سعید محمد المحیربی» عضو هیأت مدیره هلدینگ «Arabtec»، «راشد سیف السویدی» رئیس شرکت «Horizon Energy LLC»، «عبدالجبار عبدالمحسن الصایغ» رئیس شرکت و گروه «الصایغ» و شماری دیگر از روسا و نمایندگان شرکت‌های صنعتی، املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری و تجاری امارات است.

شصت‌ویکمین دور نمایشگاه بین‌المللی دمشق با حضور قریب به ۴۰۰ بازرگان عربی و خارجی از ۲۸ آگوست (۶ شهریور) تا ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) برگزار می‌شود.

از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ ، امارات روابط خود با دمشق را قطع کرده بود اما این کشور ششم دیماه سال گذشته پس از گذشت هفت سال قطع روابط دیپلماتیک با سوریه، سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد و در همان زمان منابع نزدیک به دو طرف سوری و اماراتی از توسعه روابط تجاری دو کشور خبر دادند.

وزارت خارجه امارات نیز پس از بازگشایی سفارت این کشور در دمشق در بیانیه‌ای اعلام که «این اقدام نشان دهنده تمایل کشور امارات عربی متحده برای بازگرداندن روابط بین دو کشور به مسیر طبیعی خود است.»

ابوظبی همچنین «جمهور عربی سوریه» را «کشور برادر» خواند و تصریح کرد که بازگشایی سفارت، نقش کشورهای عربی را در حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری عربی سوریه فعال می‌کند و سبب دور شدن خطر مداخلات منطقه‌ای در امور این کشور می‌شود. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.