زنجان-بزرگترین نیروگاه خورشیدی شمال غرب کشور با ظرفیت ۷۰۰ مگاوات در شهرستان ابهر به بهره برداری رسید.

بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی شمال غرب کشور درابهر

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین بزرگترین نیروگاه خورشیدی خورشیدی شمالغرب کشور با ظرفیت ۷۰۰ مگاوات در منطقه صنعتی نورین ابهر با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید

 علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان  صبح امروز(سه شنبه)در آیین بهره برداری از نیروگاه رازی انرژی ابهرکه با حضور وزیر نیرو صورت گرفت گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری۵/۶ میلیون یورو در در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع احداث شده است.

وی توان تولید این نیروگاه را ۱۱ هزار مگاوات ساعت انرژی در سال  ذکر کرد و افزود: این نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه۹/۳ میلیون مترمکعب صرفه جویی سوخت فسیلی در سال صورت می گیرد.

 این مسئول ادامه داد: با بهره‌ برداری از نیروگاه رازی انرژی ابهر از انتشار ۹ هزار و۵۹۸  تن گاز گلخانه‌ای در سال جلوگیری می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت: ۲۵ پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در دست بررسی است که در آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.

علیزاده از بهره برداری ۷۳۰ پروژه توزیع برق با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این پروژه ها در شهرستان مختلف استان اجرا شده است که  از این تعداد ۲۱۵ پروژه در شهرستان زنجان اجرا شده است.

 گفتنی‌ست افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ابهر و خرم‌درهف بازدید از سد مراش،بلوبینف تالوار، مشمپا و دیدار با نمایندگان صنعت برق و آب از دیگر برنامه های وزیر نیرو در استان زنجان است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.