خراسان شمالی- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۰۷ هزار و ۷۰۲ نفر فارغ التحصیل و در حال تحصیل در استان وجود دارد که تنها ۶۰درصد از این جمعیت فعال هستند و مابقی غیر فعال هستند.

۴۰ درصد از فارغ التحصیلان خراسان شمالی رغبتی برا ی کار ندارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن نوری در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشباع شدن برخی رشته‌های دانشگاهی اظهار داشت: اما هنوز در رشته‌هایی همانند خدمات حمل و نقل، دامپزشکی، علوم تربیتی و روزنامه نگاری نرخ بیکاری پایین است.

وی نرخ بیکاری در رشته روزنامه نگاری را  ۸ و ۶ دهم درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری خراسان شمالی در بهار سال جاری،۷ و ۹ دهم درصد  است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۸ و ۸ دهم درصد بود.

نوری همچنین گفت: میانگین اشتغال حوزه کشاورزی در کشور۱۷ و ۷ دهم درصد است که این آمار در استان خراسان شمالی ۳۶ و ۴ دهم درصد است.

وی البته میانگین اشتغال کشوری در دو بخش صنعت و خدمات را به ترتیب ۳۲ درصد و ۵۰  و ۳ دهم درصد عنوان کرد و با اشاره به اینکه آمار استان ما در این حوزه پایین تر از میانگین کشوری است، اظهارداشت: سهم اشتغال استان ما در حوزه صنعت ۲۵ و ۴ دهم درصد و در بخش خدمات ۳۸ و دو دهم درصد است.

این مسئول با بیان اینکه ضعف در حوزه بسته بندی و فرآوری صنایع کشاورزی یکی از نقایص استان است ادامه داد: متاسفانه با توجه به حجم بالای ظرفیت‌های کشاورزی و وجود تسهیلات آماده همچنان در بخش صنایع بسته‌بندی و فراوری نتواستیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این جلسه تعداد مستمری بگیران و بیمه شده این سازمان را به ترتیب ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر و ۱۱۰ هزار نفر برشمرد.

محمد علی عباس زاده اظهار داشت: همچنین این سازمان به هزار و ۲۰۰ نفر دراستان بیمه بیکاری پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از مستمری بگیران متعلق به بخش بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور است افزود: این تعداد رو به افزایش هستند که از معضلات این سازمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.