تولیت آستان قدس رضوی هدف فعالیت‌های اقتصادی این نهاد را فراهم آوردن زمینه توسعه اشتغال، خدمت‌رسانی به مردم و رفع نیازها و استقلال کشور معرفی کرد.

هدف آستان قدس از فعالیت‌های اقتصادی اشتغال‌زایی، رفع نیازها و استقلال کشور است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در آیین رونمایی از محصولات جدید شرکت داروسازی ثامن که در مشهد برگزار شد، با اشاره به پیشینه درخشان تاریخ ایران و اسلام در علوم مختلف اظهار کرد: ایرانیان و مسلمانان در تاریخ سردمدار و پیشگامان علوم و دانش بودند، ذکریا رازی، خواجه نصرالدین طوسی و فارابی نمونه‌ای از دانشمندان ما هستند که در پیشرفت و رشد علم دنیا تأثیرگذار بودند.

وی افزود: ما می‌توانیم سرآمد علوم و دانش‌ها در دنیا باشیم و این موضوع یک ادعا نیست، تاریخ اثبات کننده آن است. آن روزی که در کشورهای اسلامی کتابخانه‌هایی با ده‌ها هزار کتب وجود داشت، در کل اروپا یک کتابخانه پیدا نمی‌شود و اصلا کشوری به نام آمریکا در دنیا نبود.

وی با بیان اینکه ادعای توانایی ما برای ایستادن بر قله‌های علم و دانش، یک ادعا غلو آمیز نیست بلکه بر اساس اسناد تاریخی و واقعیت موجود است. ابراز کرد: در این ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستآوردهای عظیمی در حوزه‌های مختلف پزشکی، مهندسی، هسته‌ای، نظامی و غیره در کشور حاصل شده است که برای بسیاری در دنیا این توفیقات باور نکردنی بود، این امر نشان از توانایی و نبوغ ملت ما دارد.

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اکثر پزشکان کشور، بنگلادشی، پاکستانی‌ و هندی بودند، در جراحی‌های سخت و حساس همه چشمشان به خارج از کشور بود و کسی به پزشک ایرانی اعتماد نداشت، امروز به برکت انقلاب بهترین پزشکان، جراحان و متخصصین جهان را داریم و سخت‌ترین عمل‌های جراحی در داخل کشور انجام می‌شود.

تولیت استان قدس رضوی با بیان اینکه امروز دنیا به هوش و استعداد ایرانی معترف است، گفت: اگر امروز دانشمندان، نخبگان و متفکران ایرانی از کشورهای اروپایی و آمریکا خارج شوند، ضربه سنگینی به آنها وارد خواهد شد.

وی گفت: پیش از انقلاب مدام بر سر جوانان، دانشگاهیان و متخصصان کشور ما می‌زدند که «شما نمی‌توانید» و با ایجاد وابستگی به دنبال ذلت و نوکری ایران و آقایی برای غرب بودند، که به برکت انقلاب این وابستگی از بین رفت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب در سخنرانی‌هایشان دائما از اعتماد به نفس و توانایی ملت ایران سخن می‌گفتند، اظهار کرد: ملت ما در دروان دفاع مقدس و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عمل اعتماد به نفس و «ما می‌توانیم» را به دنیا نشان دادند.

وی افزود: خداوند به ملت ما استعداد، توانایی و هوش عنایت کرده و ما هرکاری را اراده کنیم می‌توانیم به بهترین نحو انجام دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود مافیای واردات را مانع مهمی پیش روی تولید داخلی دانست و گفت: متأسفانه مافیای واردات و دلال‌ها در کشور تنها به سود خود می‌اندیشند و حاضرند عزت، اقتدار و استقلال یک ملت را برای منافع مالی خود بفروشند.

وی خطاب به پزشکان و متخصصان داروسازی ثامن گفت: تلاش شما برای تولید محصولات دارویی مورد نیاز مردم و رهایی کشورتان از وابستگی بسیار مقدس است و خداوند حتما در این راه یاور شما خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اظهار کرد: ما به هیچ عنوان به دنبال سوداگری و نگاه صرفا تجاری در مسائل اقتصادی نیستیم، اگر سود اقتصادی هم داشته باشیم برای توسعه کار در جهت اشتغال‌زایی، خدمت‌رسانی بهتر به مردم و استقلال کشور بکار خواهیم گرفت.

وی با ذکر مثال‌هایی از نگاه سودگرایانه و منفعت‌گرای غرب، گفت: غرب به حزب بعث عراق سلاح شیمایی فروخت و به آل سعود تجهیزات نظامی می‌فروشد علارغم اینکه می‌داند قرار است این سلاح‌ها علیه کودکان، زنان و مردم بیگناه استفاده شود، ‌حقوق بشر و عدالت در دنیای غرب تنها یک شعار تبلیغاتی است، عدالت و فضایل اخلاقی در غرب بر اساس منافع آن‌ها تعریف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن تأکید بر لزوم توسعه بخش تحقیقات و پژوهش در داروسازی ثامن، ابراز کرد: این شرکت وابسته به عالم آل محمد حضرت رضا(ع) است، بنابراین باید در تراز این امام همام باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرکز تحقیقات این شرکت نه‌تنها در کشور بلکه باید در دنیا نمونه شود، بهترین دانشمندان و متخصصان رشته‌های مرتبط با داروسازی را جذب و کرسی‌های علمی و پژوهشی را در اینجا راه‌اندازی کنید، ما از داروسازی ثامن منابع مالی برای آستان قدس نمی‌خواهیم، تمام درآمدهایتان را برای توسعه شرکت صرف کنید تا ضمن فراهم آمدن زمینه اشتغال برای متخصصان، کشور در حوزه تولیدات دارویی به سوی خودکفا حرکت کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.