سالن نمایش حوزه هنری خراسان رضوی به نام تماشاخانه «استاد حسین نوری» افتتاح می‌شود.

تماشاخانه «استاد حسین نوری» در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی به‌منظور تعالی هنر نمایش با مضامین دینی و انقلابی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و ارائه خدمات شایسته‌تر به مردم و هنرمندان استان اقدام  به ساخت تماشاخانه‌ای مجهز و درخور شان هنرمندان و مخاطبان تئاتر کرده که مزیّن به نام «استاد حسین نوری» از جانبازان انقلاب اسلامی و از هنرمندان پیشکسوت هنرهای نمایشی و تجسمی کشور است.

 استاد حسین نوری متولد سال ۱۳۳۳ در مشهد است. وی در سال ۱۳۵۱ نمایشنامه‌ای با مضمون حقوق بشر و نقض آن در رژیم طاغوت نوشت که پس از اجرا در هنرستان توسط ساواک دستگیر و در اثر شکنجه‌ فراوان به افتخار جانبازی نایل آمد. با پیروزی انقلاب اسلامی دوباره به هنرهای نمایشی روی آورد و در کنار نقاشی در سال‌های دهه ۶۰، شش نمایش را روی صحنه برد و موفق به کسب جوایز متعددی شد.  

به تصویر کشیدن شمایلی نورانی از مریم مقدس در واکنشی متفاوت به نشر کاریکاتوری موهن از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله که مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و ورود به عرصه نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های سینمایی و درخشش در جشنواره‌های بین‌المللی از دیگر فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت است.  

 تماشاخانه جدید و مجهز حوزه هنری خراسان رضوی با عنوان «استاد حسین نوری» سالن بلک‌باکس دوسویه و با ظرفیت ۱۲۳ نفر دارای سیستم نور و صدای تخصصی و سایر امکانات لازم برای اجرای گروه‌های نمایشی از جمله اتاق بازیگران، اتاق گریم و لباس و سالن انتظار مناسب تماشاگران است.

آئین افتتاحیه این تماشاخانه ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز پنجشنبه هفتم شهریورماه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی (واقع در حد فاصل هاشمیه ۲۰ و ۲۲) برگزار می‌شود.

منیع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.