مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۵ خانوار عشایری در این استان زندگی می‌کنند، گفت: بردسکن ۹۴۰ خانوار عشایری با ۴ طایفه و ۱۲۰ هزار رأس دام سبک و ۴ هزار نفر شتر دارد.

وجود بیش از ۷ هزار خانوار عشایری در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد نبوی‌فرد با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۵ خانواده عشایری در این استان زندگی می‌کنند، گفت: بردسکن ۹۴۰ خانوار عشایری با ۴  طایفه و ۱۲۰ هزار رأس دام سبک و ۴ هزار نفر شتر دارد.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی با بیان اینکه برای افزایش تولید گوشت توسط عشایر افزایش علوفه دامی همراه با اقدامات آموزشی و تسهیلاتی را در نظر داریم، متذکر شد: در حال حاضر به‌ازای هر دام ۶ کیلو کنسانتره به‌دامدار تحویل داده می‌شود که علاوه بر زاد و ولد بیشتر دام‌ها، تولید بیشتری در بخش گوشت قرمز داریم.

وی تأمین ارزاق لازم، علوفه و تمهیدات رفاهی برای خانواده‌های عشایر خراسان رضوی را از جمله حمایت‌های سازمان امور عشایر این استان دانست و یادآور شد: در حال حاضر عشایر در این استان، ۱۲ هزار تن گوشت تولید می‌کنند که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ این میزان به دو برابر افزایش یابد.

نبوی‌فرد ادامه داد: خراسان رضوی دارای ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام است که از این تعداد ۹۰۰ هزار واحد دامی آن متعلق به عشایر بوده، بنابراین، بنای سازمان تأمین علوفه مورد نیاز دامداران، عشایر است، که به این منظور، سه کارخانه تولید مواد غذایی دام از جمله تولید کنسانتره در سه نقطه خراسان رضوی فعال هستند.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی با بیان اینکه ۳۴ طایفه عشایری در ۳۶۴ منطقه عشایری و در ۱۳ شهرستان این استان حضور دارند، اظهار کرد: ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور معادل ۲۰۰ هزار تن توسط عشایر تولید می‌شود که از این مقدار سهم خراسان رضوی ۱۲ هزار تن است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.