سخنگوی قوه قضائیه گفت: از توضیحات رئیس جمهور درباره پرونده عراقچی و مداخله در بازار ارز استقبال می‌کنیم اما قضاوت را باید به دادگاه سپرد

توضیح رئیس جمهور  به شفافیت پرونده عراقچی کمک می‌کند

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به قدس آنلاین درباره اظهارات اخیر احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی و متهم اصلی پرونده مداخله در بازار ارز مبنی بر اینکه اقدامات او به دستور رئیس جمهور بوده و دفاع سخنگوی دولت از وی و تأکید بر اینکه مسئولیت اقدامات عراقچی و سیف با دولت بوده و این سیاست مداخله در بازار ارز در 40 سال گذشته اجرا شده است و همچنین دفاع مشابه از مدیر سابق سازمان خصوصی سازی که از سوی قوه قضائیه بازداشت شده و او را فردی پادکدست و اقدامات او را صرفا تصمیمات مدیریتی خواند ار سوی ربیعی اظهار داشت: قطعا توضیحات دولت در شفاف شدن پرونده اثرگذار است.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که توضیحات مکتوب دولت را داشته باشیم اینکه دولت به معنای عام و رئیس جمهور به معنای خاص(درباره این ادعا و اقدامات صورت گرفته) توضیح بدهند به شفافیت ابعاد مختلف این پرونده کمک می‌کند و اثرگذار است و ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم. اما نه اینکه توضیحات آنها را در رسانه‌ها ببینیم.

اسماعیلی گفت: تقاضا داریم دولت توضیحات خود را مکتوب و رسمی به دادگاه بدهد و داوری را هم به دادگاه بسپارد. ما نگوییم جرمی اتفاق افتاده یا نه!.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین درباره پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی سازی گفت: با فرد کاری نداریم. فرآیند خصوصی سازی اصل ۴۴ قانون اساسی و لازم الاجراست و دولت بهتر است از حوزه تصدی گری به حوزه سیاست گذاری و حمایت از بخش خصوصی برود.

اسماعیلی گفت: از سابق پرونده‌های متفاوتی در حوزه خصوصی سازی مطرح شده بود و اخیرا ۱۰۰ نماینده مجلس نامه امضا کردند و از رئیس قوه قضاییه خواستند در این مورد بررسی شود که سازمان بازرسی گزارش داده و دیوان محاسبات هم به همین شکل ورود کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: ما در کنار این موضوعات اعتراضات کارگری را هم داریم که ایجاب کرد به صورت جدی موضوع خصوصی سازی مورد توجه قرار گیرد که در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال حاضر با جدیت رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: این پرونده ابعاد گسترده دارد و یکایک موارد باید رسیدگی شود و ورود قوه به بحث خصوصی سازی به خواست عمومی تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.