عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویکرد طرح جامع سوم شهرمشهد ، رویکردی درون زا است و اجازه گسترش شهرمشهد از ۳۵هزارهکتارفعلی را نمی دهد، از این رو باید از ظرفیت این ۳۵ هزار هکتار فعلی نهایت استفاده صورت بگیرد .

اجازه گسترش شهرمشهد از ۳۵هزارهکتارفعلی را نداریم/اطلاعی از واگذاری  زمین بدون مجوز در شهر مشهد ندارم

محمد هادی مهدی نیا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: کنترل ترافیک در مرکز کلان شهرها برای خودروهای شخصی به شیوه های مختلف از جمله ممنوعیت هرگونه تردد، عوارضی کردن و یا تردد در ساعت های خاص  صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اگرچه مشهد به عنوان یک کلان شهر از این موضوع مستثنی نیست اما قرار گرفتن بارگاه منور امام رضا (ع) درمرکز شهر مشهد به عنوان یک مولفه مذهبی و فرهنگی و نه تجاری باعث حساسیت در انجام هرگونه سیاست ترافیکی شده است.  

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: شورا و مدیریت شهری مشهد گزینه های مختلفی را برای کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر مورد بررسی قرار داده است و عوارضی کردن تردد یکی از گزینه ها است که در مرحله تصمیم سازی است و پیشنهاد شورای اسلامی شهر مشهد  این است که ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در این منطقه به تدریج و با فراهم شدن زیر ساخت هایی نظیر رایگان شدن حمل و نقل عمومی در این منطقه، افزایش پارکینگ ها در این محدوده و توسعه حمل و نقل ریلی صورت بگیرد.

مهدی نیا بیان داشت: انتظار می رود تصمیم گیری هایی که در این باره و براساس همکاری و هماهنگی مدیریت شهری با سایر مجموعه ها در شورای همتا صورت می گیرد معقول، منطقی و در راستای حساسیت وجود بارگاه امام رضا(ع) و خدمت رسانی خوب به زائران و مجاوران  باشد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی  شورای اسلامی شهرمشهد بیان داشت: در حوزه ترافیک، ساخت ساختمان های بزرگ مقیاس مسکونی و تجاری  در کنار ایستگاه های مترو یکی از مواردی است که کمترین هزینه اجتماعی برای تردد در شهر  را دارا می باشد که از این موضوع نباید غفلت صورت بگیرد که در دو ایستگاه الندشت و کوهسنگی خط ۲ و همچنین خط ۳ قطار شهری مشهد این رویه مورد توجه مدیریت شهری مشهد قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه از موضوع زمین خواری  و واگذاری های زمین بدون مجوز قانونی در برخی مناطق شهر اطلاعی ندارم، افزود: رویکرد طرح جامع سوم شهری ، رویکردی درون زا است به عبارتی اجازه گسترش شهرمشهد از ۳۵هزارهکتار را نمی دهد زیرا هر سانتی متر خاک طبیعی نیاز به یک میلیون سال برای تولید دارد، از این رو باید از ظرفیت این ۳۵ هزار هکتار نهایت استفاده صورت بگیرد و این موضوع زمانی رخ خواهد داد که توزیع عادلانه در توسعه این ۳۵هکتار صورت بگیرد که عادلانه ترین شیوه آن است که این توسعه ها در نزدیکترین منطقه به ایستگاه های قطار شهری باشد که از هر لحاظ برای شهر سودمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.