شاخص کل بورس تهران امروز جهشی دیگر در کارنامه این بازار ثبت کرد و با رشد ۳۵۹۸ واحدی (معادل ۱.۳ درصد) رکوردی جدید در تاریخ پنجاه ساله بورس تهران رقم زد و در میانه کانال ۲۷۸ هزار واحدی جا خوش کرد.

فتح قله‌ای دیگر در کارنامه بورس

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین،  شاخص کل بورس تهران امروز جهشی دیگر در کارنامه این بازار ثبت کرد و با رشد ۳۵۹۸ واحدی (معادل ۱.۳ درصد) رکوردی جدید در تاریخ پنجاه ساله بورس تهران رقم زد. این شاخص امروز در میانه کانال ۲۷۸ هزار واحدی جا خوش کرد. در شرایط فعلی در کنار رونمایی از کارنامه عملکرد ماهانه شرکت‌های سهامی، خوش‌بینی معامله‌گران نسبت به اخبار سیاسی سبب شده تا بازار سبزپوشی را شاهد باشیم. در عین حال ورود بی وقفه نقدینگی به بازار سهام شرایطی را رقم زده که تقاضای همه‌جانبه برای سهام صف‌های خرید را پرشمار کند.

امروز مروری بر گزارش‌های ارسالی از سوی شرکت‌های بورسی و فرابورسی روی سامانه کدال خالی از لطف نیست.

«توریل» که در فروردین ۳۷۷ میلیارد ریال درامد داشته، این عدد در اردیبهشت به ۲۹۴ میلیارد ریال کاهش داد اما در خرداد به فروش ۳۶۹ میلیارد ریالی و در تیر با یک پرش ۴۰۸ میلیارد ریال فروش زده است. این شرکت در مرداد به درامد خوب ۳۸۸ میلیارد ریالی رسیده و جمعا ۱۹۱۲ میلیارد ریال درامد داشته است.

«خزامیا» در مرداد گزارش خوبی ارسال کرد و از فروش ۲۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.. البته این شرکت تیر و خرداد خوبی هم داشته است. به این ترتیب در مجموع ۵ ماهه سال ۹۸، فروش این شرکت به ۶۴۷۳ میلیارد ریال رسیده است. در مدت مشابه سال قبل این عدد ۳۹۹۳ میلیارد ریال بود. روند تولید و فروش وانت بسیار خوب و در حال بهبود است به طوری که خزامیا در مرداد ۱۸۰۰ دستگاه فروش داشته است.

«خساپا» در مرداد ۲۵ هزار دستگاه تولید داشته و در یک رکورد خاص ۴۳ هزار دستگاه پراید فروخته است و ۵ماهه ۳۹۴۶۳ میلیارد ریال فروش داشته است. نرخ پراید بعد از مدت تها اندکی رشد کرده و به ۲۵۲,۶۷۹,۰۷۷ ریال رسیده است.

و اما «شپدیس» در مرداد با فروش ۶۴۴۲ میلیارد ریالی و صادرات ۲۵۳ هزار تنی عدد خوبی را ثبت کرده و ۵۲۲۲۲ میلیارد ریال در جمع ۱۱ ماهه فروش داشته است . گزارش تیر و مرداد شپدیس نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان فروش بوده است.

«شپدیس» در مرداد با فروش ۶۴۴۲ میلیارد ریالی و صادرات ۲۵۳ هزار تنی عدد خوبی را ثبت کرده و ۵۲۲۲۲ میلیارد ریال در جمع ۱۱ ماهه فروش داشته است . گزارش تیر و مرداد شپدیس نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان فروش بوده است.
«آپ» که در فروردین ۴۱۴۵ میلیارد ریال فروش داشته، در اردیبهشت این عدد۴۲۵۹ میلیارد ریال بوده و در خرداد ۴۲۱۳ میلیارد ریال و تیر ۴۳۵۶ میلیارد ریال و حال در مردادماه خبر از فروش ۴۳۶۳ میلیارد ریال داده است. جمع فروش۵ ماهه این پتروشیمی ۲۱۲۵۶ میلیارد ریال است . مدت مشابه سال قبل این عدد ۱۸۷۶۸ میلیارد ریال بوده است.

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران یا همان «سمگا» دردوره یک ماهه منتهی به ۹۸/۰۵/۳۱ از محل واگذاری سهام مبلغ ۶,۵۴۳ میلیون ریال سود محقق کرده است. این شرکت براساس عملکرد ۵ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ از محل سود سهام محقق شده خود مبلغ ۱۴,۱۲۰ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵۵درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.