دومین آیین رونمایی از سردیس هنرمندان تلویزیون و سینما با حضور جمعی مدیران سیما و هنرمندان پیشکسوت در شهرک غزالی برگزار شد.

رونمایی از سردیس ۴ هنرمند دیگر در شهرک سینمایی غزالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مراسم رونمایی از سردیس چهار هنرمند تلویزیون و سینما صبح سه‌شنبه ـ با حضور مهرداد عظیمی (رئیس مرکز تولید و فنی سیما)، کمال فیض‌آبادی (مدیر شهرک تلویزیونی)، منوچهر اسماعیلی، داریوش ارجمند، عبدالله اسکندری و بابک صحرایی همراه بود.

در نخستین مراسم رونمایی از سردیس هنرمندان، پنج سردیس از محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی و علی نصیریان رونمایی شده بود. 

در این مراسم علاوه بر رونمایی از سردیس چهار هنرمند، از سایت و سامانه شهرک‌های تلویزیونی هم رونمایی شد.

رونمایی از لوگوی شهرک تلویزیونی سینمایی ایران

همچنین احمد امیرحائری ـ قائم مقام مرکز تولید و فنی سیما ـ توضیحاتی را درباره‌ی راه‌اندازی سامانه و لوگوی شهرک تلویزیونی ایران (زنده‌یاد علی حاتمی) ارائه داد.

حائری گفت: مرکز تولید و فنی وابسته به معاونت سیماست و یکی از زیرمجموعه‌های آن شهرک تلویزیونی ایران (زنده‌یاد علی حاتمی) است. ۴۰ سال از سابقه و قدمت این شهرک می‌گذرد و اولین کار با سریال هزار دستان علی حاتمی آغاز شد. کار توسعه شهرک ادامه دارد و در آینده به ۵۰ هزار هکتار خواهد رسید. از آنجا که تجهیزات فنی زیاد شده، نیاز به ساماندهی سیستم نرم‌افزاری داشتیم. ۲۶ هزار دست لباس، هشت هزار قطعه تجهیزات فنی و ۱۳ هزار آکساسوار در گنجینه شهرک داریم؛ لذا برای دسترسی اطلاعات نیاز به وب‌سایتی برای اطلاع‌رسانی داشتیم. از طرفی برای بحث گردشگری و بازدید مردم عادی که به شهرک می آیند، نیاز به ساماندهی در بحث اطلاع‌رسانی داشتیم.

وی در ادامه گفت: لوگوی جدید شهرک نیز طراحی شده است؛ ۱۲۶۰ عکس از نقاط مختلف کشور برای ما ارسال شد و در نهایت یک عکس انتخاب شد.

در ادامه این مراسم که در شهرک سینمایی غزالی برگزار شد، از داریوش ارجمند و منوچهر اسماعیلی تقدیر شد. ژاله علو ـ هنرمند مطرح عرصه نمایش و رادیو ـ هم به دلیل کسالت در این مراسم حضور نیافت.

همچنین در مراسم صبح سه‌شنبه، از تندیس دست عبدالله اسکندری، استاد پیشکسوت طراحی گریم رونمایی شد.

اسکندی همزمان با این آئین گفت: امروز به یکی از آرزوهایم رسیدم. من از لحظه کلنگ زدن این زمین با علی حاتمی بودم و بارها شاهد بودم که علی حاتمی به مرز سکته می‌رسید. او می‌گفت من نیامده‌ام فیلمی بسازم که دیگران تعریف کنند بلکه آمده‌ام کاری کنم.

این هنرمند ادامه داد: امروز خوشحالم که از سردیس‌های این بزرگواران رونمایی و از تمام انسان‌هایی که در این سال‌ها برای شهرک سینمایی غزالی زحمت کشیده‌اند یاد می‌شود. از استادانم که برای این شهرک دغدغه دارند تشکر می‌کنم. همیشه فکر می کنم این شهرک می‌تواند ویژگی‌های جهانی داشته باشد.

همچنین نشست خبری رئیس مرکز تولید و فنی سازمان صداوسیما پس از رونمایی از سردیس‌های هنرمندان، از دیگر بخش‌های مراسم امروز بود.

مهرداد عظیمی در نشستی در حاشیه بازدید از شهرک تلویزیونی و سینمایی ایران که امروز برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های مرکز تولید و فنی سیما عنوان کرد: این مرکز از دو اداره کل فنی و تولید تشکیل شده است که تابستان امسال فعالیت‌های جدیدی را شروع کردند.

عظیمی با اشاره به فعالیت‌های اداره فنی توضیح داد: واحد رپورتاژ اداره فنی ۱۴ واحد سیار دارد که پنج واحد به صورت اچ دی و ۹ واحد به صورت اس دی به انعکاس رویدادهایی از جمله لیگ برتر فوتبال و دیگر مناسبت ها می پردازند. ویژه برنامه های مناسبتی ایام محرم و صفر نیز بر عهده واحد رپورتاژ است و همچنین دو واحد اچ دی جدید نیز به مرکز اضافه خواهد شد. اداره کل تولید، حمایت و پشتیبانی کارهای تولیدی را برعهده دارد که برنامه‌هایی از جمله «عصر جدید»، «ستاره ساز»، «فرمول یک» و برنامه های دیگر که در مناسبت ها به روی آنتن می روند، از جمله آنها هستند.

وی با اشاره به سریال هایی که در دست تولید است، گفت: بعد از طی مراحل اداری، برخی از کارهای نمایشی که سفارش شبکه‌های مختلف است، ضبط و تولید می‌شود و اکنون سریال «جشن سربرون» و «حکایت‌های کمال» در دست تولید قرار دارند.

عظیمی همچنین از دوبله سریال‌های مختلف گفت و درباره آنها توضیح داد: دوبله ۱۲ مجموعه انیمیشن خارجی، ۷ مجموعه سریال، بیش از ۸۰ مستند علمی، ۳۰ فیلم سینمایی خارجی و در مجموع دوبله ۷۰ هزار دقیقه کار در اداره مرکز تولید سیما انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.