همدان- همزمان با چهارمین روز ازهفته دولت با حضور نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، استاندار همدان، فرماندار رزن ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان و مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن، پروژه طرح جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه شهر کرفس کلنگ زنی شد.

آغاز عملیات اجرایی طرح جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرفس

به گزارش قدس آنلاین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر درصد بهره مندی از شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح کشور زیر یک درصد جمعیت روستایی است؛گفت: خوشبختانه در این رابطه درصد بهره مندی روستاهای استان از شبکه جمع آوری فاضلاب بیش از میانگین کشوری است.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه هم اکنون چهار پروژه جمع آوری فاضلاب در سطح روستاهای استان در حال اجرااست، عنوان کرد: با بهره برداری از پروژه های مذکور، ضریب بهره مندی از شبکه های جمع آوری فاضلاب  افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در ۲۴ استان استان غربی کشور در دستور کار قرار گرفته توضیح داد: در حال حاضر در چهار روستای بزرگ استان به صورت فاینانس، طرح جمع آوری فاضلاب از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی در حال اجراست که بازه زمانی تعریف شده برای پروژه های مذکور ۱۸ ماه است.

هاشمی عنوان کرد: سه پروژه از چهار پروژه مذکور مربوط به حوزه سد می باشد که از محل منابع ملی در حال تامین اعتبار است.

وی در خصوص پروژه جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهر کرفس نیز گفت: این پروژه به طول ۲۲ کیلومتر  در سال جاری کلید خورده که با بهره برداری از آن  شش هزار نفر از جمعیت روستایی استان از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد و هزینه اجرای طرح ۱۸۰ میلیارد ریال می باشد.که تصفیه خانه کرفس ۶۷۲ متر مکعب در شبانه روز به روش اس بی آر عملیات تصفیه را انجام می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.