مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد: براساس مصوبه شورای شهر نرخ سرویس‌دهی مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با توجه به افزایش قیمت خودروها، لوازم یدکی و سایر موارد، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

فعلا امکان راه اندازی سامانه هوشمند سرویس مدارس وجود ندارد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: راه اندازی سرویس های مدارس برای دانش آموزان به ویژه برای دانش آموزان دختر از ضرورتهایی است که موجب آسودگی خیال والدین میشود ، این درحالی است که با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید ساماندهی و مدیریت کم و کیف خدمات رسانی در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 استفاده از رانندگان متعهد و البته خودروهای سالم در ارائه خدمت به دانش آموزان به عنوان یکی از مهمترین اقشار جامعه که در سن رشد و بالندگی قرار دارند، از ضرورت هایی است که در برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت سرویسها باید جدی گرفته شود. در این میان و هرساله هستند والدینی که بنا به دلیلی از جمله هزینه بالای سرویس های مدارس از این خدمت ناراضی و گله مندند.

خانم "ب- عابدی" یکی از ان والدینی است که از هزینه بالای سرویس فرزندش گلایه مند است و می گوید: متاسفانه هر ساله به بهانه های مختلف هزینه سرویس مدرسه گران تر می شود و این هزینه هر ساله به بهانه هایی از ما گرفته می شود که عملا تا پایان سال خیلی کاربردی ندارد.

علیرضا برزگر پدری است که با داشتن دو فرزند در مقاطع دبستان و دبیرستان به قول خودش بعد از سالها استفاده از سرویس برای فرزندانش هنوز از چگونگی اطلاع رسانی بابت نام نویسی سرویس مدارس گلایه مند است و می گوید هر ساله قول می دهند که نوع سرویس دهی ساماندهی می شود ولی متاسفانه باز هم هر ساله چند روز اول شروع مدارس من و خیلی از والدین دیگر با مشکلاتی نظیر دیر آمدن سرویس بچه ها مواجه می شویم.

در همین خصوص احمد محبی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد در گفت وگو با قدس آنلاین درخصوص وضعیت ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به جلسات کارگروه ماده ۱۸ که وظیفشان انتخاب شرکت های مجری سرویس مدارس و البته قوانین اصلی این سرویس ها است. و مسائلی مانند اینکه مدارس اجازه ندارند که از خودروهای سواری مانند پیکان، پراید، ام وی ام ۱۱۰، رنوو ماتیز برای سرویس دهی مدارس استفاده کنند و پرداخت اقساط شهریه هم فقط از طریق شماره حساب جاری انجمن اولیا و مربیان مدرسه در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. که همشهریان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با شماره تلفن ۳۳۴۴۸۱۵۰ که شماره رسیدگی به شکایات در خصوص سرویس های مدارس است با ما در تماس باشند.

وی افزود: نظارت و کنترل ما از اولین روز مهر ما آغاز خواهد شد اولویت اصلی ما در صورت مشاهده هر گونه تخلفی تذکر لسانی و بعد اعمال قانون است و با توجه بازرسینی که داریم و گشت های مشترکی که با پلیس راهور، اماکن و تعزیرات حکومتی و همچنین آموزش و پرورش وجود دارد همه تلاش ما بر این است که نظارت کاملی بر عملکرد سرویس های مدارس انجام شود.

محبی ادامه داد: امسال ۵۱ شرکت که به تایید سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش رسیده اند در امر سرویس دهی با ما همکاری دارند. لذا خوردهایی که ازطریق سامانه سپند تا کنون بحث مجوزهایشان را پیگیری کرده اند ۷ هزار خودرو از جمله ۵۰۰ ون هستند که این شرکت ها در ۸ جلسه آموزشی جهت یاداوری قوانین و مقررات سرویس دهی حضور خواهند داشت و برای شروع سال تحصیلی توجیه خواهند شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد در خصوص میزان افزایش هزینه سرویس مدارس در سال جاری گفت: پس از گزینش برچسب ویژه سرویس مدارس برای خودروها صادر و رانندگان ملزم به نصب آن روی خودروهای سرویس مدارس هستند در غیر این صورت از سوی پلیس راهور و بازرسان سازمان تاکسیرانی متوقف و اعمال قانون خواهند شد. براساس مصوبه شورای شهر نرخ سرویس‌دهی مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با توجه به افزایش قیمت خودروها، لوازم یدکی و سایر موارد، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

محبی افزود:در سال گذشته ۷ هزار و ۶۵۱ خودرو امر سرویس دهی مدارس را انجام می دادند که از آن جایی که تعداد این خودرور ها در سال جاری بر اساس نیاز سنجی خواهد بود و این تعداد بر اساس میزان ثبت نام والدین در مهر ماه با توجه به زمان بر بودن انتخاب شرکت های متولی امر سرویس مدارس و ثبت نام والدین هنوز آماری در دست نیست ولی امید است که بیش از ۷ هزار ثبت نام انجام شود.

وی در پاسخ به این سئوال چه تمهیداتی اندیشیده اید که همشهریان در روزهای اول شروع سال تحصیلی با مشکل کمبود تاکسی در سطح شهر مواجه نشوند گفت: در بحث حمل و نقل درون شهری در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر توسط سرویس های خطی و گردشی در سطح شهر صورت میگیرد. که با توجه به زمان سرویس دهی مدارس که یا اوایل صبح است یا ظهر و تقریبا تایمی است که شهروندان به سرویس نیاز دارند و از آن جایی که اکثر خودرو هایی که برای سرویس دهی وجود دارند شخصی هستند خوشبختانه ما تا کنون گزارشی مبنی بر کمبود خودرو در هیچ کدام از خط ها نداشته ایم.

محبی در خصوص راه اندازی سامانه هوشمند مدارس گفت: این موضوع در کارگروه ماده ۱۸ مطرح شد و همگی بر ایجاد و لزوم یک چنین سامانه ای اذعان داریم و در دستور کار هم هست ولی امکان اینکه بخواهیم تا اول مهر این سامانه راه اندازی شود وجود ندارد و در واقع همه تلاش ما در حال حاضر در این کارگروه سرویس های امن است که خانواده ها با خیال راحت فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.