همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: کسب و کار خانگی الگوی خانواده محور اشتغال است که نقش مهمی در صیانت و تحکیم بنیان خانواده جایگاه اقتصاد خانواده، توسعه تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری در اعضای خانواده دارد.

کسب و کار خانگی الگوی خانواده محور اشتغال است

به گزارش قدس آنلاین ،احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در جلسه کمیته ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی استان، با تأکید بر اینکه توسعه مشاغل خانگی در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان یک الگوی موفق مطرح می‌شود، گفت: مشاغل خانگی نقش مهمی در صیانت و تحکیم بنیان خانواده جایگاه اقتصاد خانواده، توسعه تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری در اعضای خانواده دارد. 

توصفیان گفت: اکثر صاحبان کسب و کار های خانگی بر این باورند که کار کردن در خانه، کیفیت زندگی آنان را بهبود می‌بخشد به گونه ای که کارکردن در خانه باعث می‌شود که وقت بیشتری به خانواده و خانه اختصاص یابد و به دیگر مسائل و موضوعات خانواده، از قبیل تربیت و پرورش فرزندان توجه بیشتری می شود.

وی در تعریف مشاغل خانگی گفت: هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی که با استفاده از امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود کسب و کار خانگی است.

دبیر کارگروه اشتغال استان با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حمایت از تولید داخلی و فراهم کردن بسترهای لازم برای ایجاد توسعه کسب و کارهای خانگی افزود: از ابتدای اجرایی شدن قانون مشاغل خانگی فارغ از مجوزهای اخذ شده توسط متقاضیان قبل از راه اندازی سامانه رسمی مشاغل خانگی استان تاکنون تعداد ۲۹۴۲۳ نفر بصورت شناسنامه دار در استان در سامانه مشاغل خانگی کشور مجوز اخذ و ثبت گردیده است 

وی در خصوص تعداد مجوزهای اخذ شده مشاغل خانگی از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون گفت: برای تعداد ۳۹۷۰ نفر مجوز مشاغل خانگی صادر گردیده است.همچنین مبلغ ۱۵۶ میلیارد ریال تسهلات با نرخ ۴ درصد توسط بانک های عامل سپه، صادرات، مسکن و پست بانک به دارندگان مجوز مشاغل خانگی استان پرداخت گردیده است.

توزیع ۵۸ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان 

توصیفیان در ادامه گفت: اخیراً مبلغ ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانکهای عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران استان ابلاغ شده است که این اعتبار بین شهرستانهای استان توزیع گردید.

وی در خصوص نحوه پرداخت این تسهیلات گفت در سالجاری معرفی طرح های پشتیبان دارای توجیه مالی و اقتصادی است و سقف تسهیلات طرحهای پشتیبان تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای حداقل ۵ نفر اشتغال جدید می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.