مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون هشت تعاونی در شهرستان های استان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی مسئولیت قبول کرده اند که به دنبال افزایش این تعداد هستیم.

هشت تعاونی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی  شهرستان های خراسان رضوی فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری سه شنبه شب در ششمین همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان کاشمر افزود: تعاونگران و فعالان اقتصادی در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور با ایثارگری، جانفشانی و تلاش مضاعف سعی می‌کنند به تولید کشور و ارائه خدمات بهینه به مردم کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور در کنار بخش دولتی و خصوصی است ادامه داد: برخلاف سایر بخش‌ها که شاید هدف آنها کسب درآمد باشد هدف اصلی تعاون توسعه عدالت اجتماعی و کاهش فقر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از مردمی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور بخش تعاون است و  در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی  مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، بخش تعاون می‌تواند یکی از ارکان اصلی اقتصاد باشد و خوشبختانه دولت تدبیر و امید با تاکید بر رونق بخش تعاون، نگاه دولت محور را به نگاه مردم محور تغییر داده و در طرح مثلث توسعه اقتصادی که تاکید بر توانمندسازی، استفاده از سرمایه‌های مردمی، توسعه، تولید و توجه به مناطق روستایی و دور افتاده است بخش تعاون ورود پیدا کرده است.

سنجری افزود: تعاونی ها برای نقش آفرینی بیشتر در راستای توسعه باید بتوانند به دانش روز تجهیز شوند و توانمندی خود را ارتقاء دهند.

وی ادامه داد: در ایجاد مشاغل جدید تاکید بر اقتصاد دانش بنیان است لذا باید به سمت مشاغل و تعاونی‌های جدید  با استفاده از توسعه فناوری اطلاعات در عرصه‌های مختلف و همچنین استفاده از بسترهایی در حوزه برندسازی و اتصال به بازارها حرکت کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه برندینگ و توجه به برندسازی در حوزه تعاون می‌تواند به توسعه  این بخش کمک کند تا پایان سال نخستین مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون با تاکید بر فعالیت‌ها و شرکت ‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها در سطح استان تشکیل می شود.

سنجری افزود: به رغم اینکه بر اساس اسناد بالادستی باید اقتصاد تعاونی به ۲۵ درصد از اقتصاد برسد اما هم اکنون کمتر از پنج تا شش درصد اقتصاد در اختیار بخش تعاون است و باید فراتر از فعالیت‌های خرد در فعالیت‌های کلان هم ورود کند تا شاهد ارتقای سطح تعاونی ها در اقتصاد باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال پنج تعاونی در کاشمر تشکیل و ۳۵ تعاونی منحل شده‌ که اگر به این شیوه حرکت شود تا چند سال دیگر اثری از بخش تعاون در شهرستان کاشمر نیست لذا باید تعاونی‌هایی تشکیل شوند که بتوانند بقا و پایداری داشته و به اشتغال و تولید کمک کنند.

در حال حاضر درکاشمر ۱۴۵ تعاونی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.