۷۸۱ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان خراسان رضوی از ابتدای امسال تا کنون در حال پرداخت است.

۷۸۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی خراسان رضوی در حال پرداخت است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی افزود: تعداد ۶۸۶ کشاورز در استان برای دریافت این میزان تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که تا کنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

محمدرضا اورانی با اشاره به اهمیت و حمایت دولت از ترویج و توسعه مکانیزاسیون اضافه کرد: اعتبار استانی اختصاص یافته امسال برای این حوزه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است و با هر میزان استقبال کشاورزان می توان نسبت به جذب این اعتبار اقدام کرد.

وی ادامه داد: طی سال های ۹۳ تا ۹۷ در مجموع افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای برای توسعه مکانیزاسیون در خراسان رضوی پرداخت شده است و  ۸۰۰میلیارد ریال هم  سهم آورده خود کشاورزان بوده است بنابر این در مجموع چهار هزار میلیارد ریال طی این دوره در حوزه مکانیزاسیون بخش کشاورزی خراسان رضوی هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: در اوایل دولت یازدهم میزان مکانیزاسیون در استان ۱.۲ اسب بخار در هکتار بود که این رقم در پایان سال گذشته با ۴۴ صدم افزایش به ۱.۴۶ اسب بخار در هکتار افزایش یافت.

در آغاز کار دولت تدبیر و امید ۲۸ درصد سطح کشت غلات خراسان رضوی مکانیزه بود که این رقم هم اکنون از ۵۵ درصد نیز عبور کرده و  در حال افزایش است.
در کاشت دستی یک هکتار گندم باید ۳۳۰ تا ۳۴۰ کیلو گرم بذر پاشیده شود که این مقدار با استفاده از دستگاه و به صورت مکانیزه ۲۲۰ کیلو گرم بذر در هر هکتار است و این به معنای صرفه جویی ۱۰۰ کیلوگرم گندم در هر هکتار است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.