خراسان شمالی – رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در ۵ ماهه ابتدای سال جاری ۶۳ فقره تصادف منجر به فوت داشتیم که ۸۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند و هزار و ۲۶ نفر مجروح شدند.

کاهش ۲۳ درصدی تلفات جاده ای در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا حسین زاده در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته در تعداد تصادف و تلفات ۲۳ درصد کاهش داشتیم، اظهار داشت: بیشترین علت تصادف با ۲۵ درصد مربوط به عدم توجه به جلو، ۱۴ درصد انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه ۹ درصد و عدم توجه به فاصله طولی ۴ درصد بوده است.

وی افزود: ۵۵ درصد فوتی در محورهای اصلی و ۴۱ درصد در محورهای فرعی داشتیم که حدود ۲۲ درصد تصادفات با ۱۱ فقره تصادف و ۱۸ نفر فوتی مربوط به جاده بجنورد به جنگل گلستان، ۹۰ فقره تصادف با ۱۳ نفر فوتی در محور بجنورد به فاروج و محور بجنورد به شیروان ۷ نفر فوتی داشتیم.

حسین زاده خاطر نشان کرد: از مجموع ۸۱ نفر فوتی امسال ۷ نفر عابر پیاده، ۱۶ نفر موتور سوار بوده که ۲۰ درصد از فوتی ها را موتورسواران به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: از مجموع هزار و ۴۸۳ فقره تصادف ۸۱ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به طرح تابستانی که از ۳۱ خرداد ماه سال جاری آغاز شده است، گفت: سال گذشته طی مدت اجرای طرح تابستانی ۴۱۳ نفر مجروح و ۵۴ نفر متوفی داشتیم که امسال این رقم به ۴۸۵ مجروح و ۳۲ نفر فوتی رسیده است.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه افزایش تردد را در شهریور ماه خواهیم داشت، افزود: در همین راستا مستلزم حضور پررنگ تر پلیس در جاده است و در ایام تاسوعا و عاشورا نیز تردد وسایل نقلیه سنگین باربری را در جاده ها محدود خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.