یزد- شهر یزد ملقب به حسینیه ایران که مردم آن عشق و ارادت خاصی به ائمه معصومین دارند این روزها در آستانه ماه محرم میزبان هفدمین همایش بین المللی پیرغلامان حسینی است .

یزد میزبان هفدمین همایش بین المللی پیرغلامان حسینی

قدس آنلاین- گروه استان ها – سمیه شرف دینی - یزد حسینیه ایران است شهری که مردمش عشق و ارادت خاصی به ائمه و امامان معصوم دارند دراین شهر در ایام محرم  بزرگترین مراسم های مذهبی ویژه این ماه در جای جای  استان بر پا می شود و همه ساله درآستانه ماه محرم کوچه ها، بازارها ، میادین شهر و نخلها سیاه پوش می شوند و بیرق عزا بر سر هر کوی و برزن  بر پا می شود  یزد حسینیه ایران این رزوها میزبان هفدمین همایش بین المللی پیرغلامان حسینی است و پیر غلامانی که با عشق بر حسین پا در این محفل نورانی گذاشته اند .

هیئت های مذهبی برخی رفتارهای خود را اصلاح کنند

نماینده ولی فقیه در استان یزد هم در خصوص برگزاری هفدمین اجلاس بین المللی پیر غلامان حسینی دریزد گفت: برگزاری چنین اجلاسها و همایش هایی فرهنگ ناب شیعه را به دنیا صادر می کند.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: میزبانی هفدهمین بین المللی پیرغلامان حسینی برعهده یزد حسنیه ایران است مسئولان و رسانه ها و دست اندرکاران برگزاری این همایش ازهمه ظرفیت های استان برای هرچه با شکوه تربرگزارشدن این مراسم تلاش کنند .

وی خاطرنشان ساخت:  بر گزاری این قبیل برنامه ها و همایش ها  گامی مهم برای مبارزه با استکبار وصهیونیست ها است  به دلیل اینکه استکبار تمام تلاش خود را برای مبارزه با فرهنگ شیعه و اسلام هراسی و شیعه هراسی به کار بسته و لی برگزاری این چنین  اجلاس هایی می تواند تجلی بخش و صادر کننده فرهنگ ناب شیعه به سرار جهان  باشد .

ناصری با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز در جهان از اقتدار بسیار بالایی برخوردار بوده تصریح کرد : امروز ایران اسلامی در جهان از غزت و سربلندی  برخوردار بوده  و ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا از این عزت و سربلندی  حفاظت و حراست کنیم  و اجازه تسلط ونفوذ بیگانان را ندهیم .

امام جمعه یزد افزود: انقلاب اسلامی ایران بر گفته از فرهنگ عاشورا است و در این میان استان یزد به دلیل عشق و ارادت  ویژه ای که مردم آن به  اهل بیت و امام حسین علیه السلام دارند به عنوان یزد حسینیه ایران شناخته شده و اینکه همه مردم یزد را به مراسم های مذهبی و اصیل  و خوب می شناسند .

ناصری تصریح کرد : همین عشق و ارادت باعث شده که امروزمردم یزد همه تلاش های خود را به کار بگیرند تا هزینه های این اجلاس بین المللی را پرداخت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ازهیئت های مذهبی استان درخواست می شود برخی حرکت ها و رفتارهای خود را اصلاح کنند تا هیچ شائبه ای به لحاظ وجود انحرافات در مراسم ها و اشعار و نوحه ها ی یزدی وجود نداشته باشد .

 وی افزود : خیلی از علامت هایی که در هیئت های مذهبی استان استفاده می شود  معنا ومفهوم خاصی ندارد و اصلا مربوط به عزاداری نمی شود و این موارد باید ازهیئت ها و  عزاداریهای اصیل یزدخارج شود .

تمام تمهیدات برای برگزاری این اجلاس با شکوه  اندیشیده شده

استانداریزد گفت : استان یزد در تاریخ ششم شهریورمیزبان هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی است و این اجلاس از روز سه شنبه ۵ شهریوربا ورود میهمانان به استان یزد شروع شده و مراسم افتتاحیه این اجلاس با حضورمیهمانان داخلی وخارجی درشهرستان میبد برگزارخواهد شد.

محمد علی طالبی تصریح کرد : درعصرچهارشنبه برنامه های این کارگروه برگزارمی شود که این برنامه ها تا صبح پنج شنبه ادامه دارد و مراسم اختتامیه این اجلاس با حضورمقامات کشوری، میهمانان داخلی و خارجی ، هیئت های مذهبی و مردم  استان در میدان تاریخی امیر چخماق یزد برگزارخواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری این اجلاس با شکوه دراستان  اندیشیده شده وتا کنون استان تجربه برگزاری چنین اجلاسی را با این حجم میهمان نداشته و امیدواریم با  برگزار باشکوه این اجلاس معنوی میزبان خوبی باشیم.

 استاندار ادامه داد: از نکات قابل توجه اجلاس هفدهم این است که این اجلاس در۵ مکان رسمی استان بزگزار می شود و این تنها برنامه رسمی در استان است که با این حجم میهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود و تمام هزینه های این اجلاس با حمایت خیرین  ،هیئت های مذهبی و مردم تامین شده و حتی یک ریال بودجه دولتی برای کمک به این اجلاس در نظرنگرفته شده است .   

  تجلیل از۱۵پیرغلام ملی و ۱۵پیرغلام  بین المللی 

مدیراجرایی ستاد مرکزی هفدمین همایش بین المللی پیرغلامان حسینی هم گفتگو با خبر نگار ما اظهارداشت: دراین اجلاس ۵۰ پیرغلام حسینی از ۲۹کشورجهان حضور دارند .

هادی نباتی افزود: این اجلاس هفدمین اجلاسی است که کشور برگزارمی شود و تاکنون میهمانان ۲۹ کشور وارد یزد شده اند و امروز مراسم به شکل رسمی افتتاح خواهد شد و ۵۰ پیرغلام حسینی از ۲۹ کشورجهان در این اجلاس حضور دارند و از استان مختلف کشور نیز ۵۵۰ پیرغلام در این اجلاس حضور دارند.

 وی تصریح کرد: نخستین گروه پیرغلامان شب گذشته وراد یزد شدند و درآستان امامزاده سید جعفریزد مورد استقبال مسئولان ومردم قرارگرفتند و سپس با حضوراین عزیزان  درحسینیه آمیراباد مراسم ویژه ای توسط هیئت ها ی عزاداری یزد برگزارشد.

نباتی خاطرنشان ساخت: مراسم اختتامیه این اجلاس بین المللی شامگاه روز پنج شنبه  ساعت ۲۰ درحسینیه ایران ومیدان امیرچخماق یزد برگزارمی شود ودر این مراسم از ۱۵پیرغلام ملی و ۱۵ پیرغلام بین المللی تجلیل به عمل خواهد آمد.

فضای شهر با حضورپیرغلامان عطر آگین شده است

مدیر کل اوقاف و خیریه استان یزد درخصوص همایش پیرغلامان حسینی اظهارداشت:   استان یزد تمام تلاش خودرا به کار گرفته تا این همایش به بهترین شکل برگزارشود و امید واریم برگزارکنندگان نزد امام حسین رو سفید بمانند .

حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: شهر یزد حسینیه ایران است و این شهر بوی حسین را می دهد و امروزبا حضور پیر غلامان حسینی فضای شهرعطر آگین شده و بوی حسین همه شهر را فرا گرفته است .

وی تصریح کرد: افراد بسیاری برای برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی از جان دل مایه گذاشتند و من به نوبه خودم از همه این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم .

پخش اجلاس از شبکه های ملی و بین المللی

مدیر کل صدا و سیمای مرکزاستان هم درگفتگو با ما اظهارداشت: برنامه های هفدمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی توسط شبکه های ملی و بین المللی پخش می شود و تیم ها ی برنامه ساز با این پیرغلامان درمحل های مختلف مجموعه هایی را برای پخش درایام محرم ضبط می کنند .

 احمد پهلوانیان افزود: استانداریزد خیلی فراترازانتظاربرای برگزاری هرچه بهتروبا شکوهتراین اجلاس تلاش کرد واقدامات ضرورت گرفته دراستان برای برگزاری اجلاس هفدهم در کل فوق العاده بوده است.

وی تصریح کرد: همه عوامل و دست اندرکاران تلاش کردند که هیچ گونه کاستی در برگزاری مراسم نباشد و بر اساس آخرین برنامه ارائه شده، و تاکنون ۶۶۵ پیرغلام ملی  بین المللی و اصحاب رسانه و خبرنگاران وارد استان شده اند و امیدواریم میزبان خوبی برای این اجلاس معنوی باشیم .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.