عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد آمریکا عامل همه مشکلات نه فقط در یمن بلکه در همه کشورهای عربی و اسلامی است.

جنبش انصارالله یمن: به آمریکا اعتماد نداریم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه تلفنی الجزیره درباره درگیری‌ها در جنوب یمن بین نیروهای منصور هادی و نیروهای شورای انتقالی جنوب گفت: جنگ فعلی در استان‌های جنوب یمن بین متحدان کشورهای متجاوز است. این جنگ در واقع جنگ نیابتی بین سعودی‌ها و امارات است.

طرف‌های یمنی در این جنگ مشارکت دارند که همان طرف‌هایی هستند که پیش از این، جنگ نیابتی علیه کسانی به راه انداخته بودند که از حاکمیت ملی و استقلال یمن دفاع می‌کنند. ما یک برنامه و هدف ملی را دنبال می‌کنیم، در حالی که گروه‌هایی که در جنوب یمن با یکدیگر درگیر شده‌اند، برنامه و اهداف ملی ندارند. عده‌ای در جنوب یمن، به دنبال مخالفت و مقابله با اهالی شمال یمن هستند و حزب اصلاح هم از دولت منصور هادی حمایت می‌کند. آن‌ها چه در درگیری‌ها بین خود و چه در جنگ با ما، همچنان به راه حل نظامی امیدوار هستند.

البخیتی افزود: ما بارها خواستار آتش‌بس در همه جبهه‌ها در یمن شده‌ایم. جنگ در جنوب یمن بین شورای انتقالی جنوب و ”دولت هتل‌ها“ است. برای از سرگیری روند سیاسی در یمن، همه گروه‌های سیاسی باید به میز گفت‌وگو بازگردند. فرآیند سیاسی باید بر اساس توازن‌های داخلی و شراکت عادلانه باشد تا زمانی که انتخابات برگزار شود. هیچ طرح و هدف ملی جز در صنعا و نیز در المهره وجود ندارد. شاهد آن هستیم که طرف‌های یمنی در استان المهره، بر اساس منافع ملی عمل می‌کنند و مخالف اشغالگری امارات و سعودی هستند. برای توقف خونریزی، باید جنگ در همه جبهه‌ها متوقف شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره امکان مذاکره انصارالله با آمریکا خاطر نشان کرد: ما اعتمادی به آمریکا نداریم، زیرا جنگ علیه یمن در واقع در درجه اول جنگ آمریکاست و عربستان، امارات و مزدوران داخلی‌شان، فقط ابزارهایی در دست آمریکا هستند. حمایت آمریکایی‌ها از منصور هادی به این علت است که او همه تصمیم‌گیری‌ها را به آمریکایی‌ها واگذار کرده است. همه در یمن می‌دانند که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ حاکم اصلی یمن، سفیر آمریکا بود. ما نیازی به میانجی گری آمریکا نداریم. آمریکا عامل همه مشکلات نه فقط در یمن بلکه در همه کشورهای عربی و اسلامی است. ما بارها تأکید کرده‌ایم که باید تماس مستقیم بین ما و عربستان صورت گیرد. ما بارها تأکید کرده‌ایم که برای صلح آبرومندانه که در آن کرامت و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات با در نظر گرفتن استقلال و حاکمیت ملی یمن، تضمین شود، آمادگی داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.