خراسان جنوبی _مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:متاسفانه افراط در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ارتباط عاطفی بین خانواده ها را کاهش داده است .

پیشکسوتان آموزش و پرورش بشرویه تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛"حسین واقعی"  در مراسم تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش بشرویه که به مناسبت روز خانواده اسلامی و در پنجمین روز از هفته دولت برگزار شد ؛ با اشاره به نقش تاثیر گذار خانواده ها در تربیت و تعلیم فرزندان گفت : از آنجا که والدین و بخصوص کانون خانواده نقش اصلی را در تربیت فرزندان و دانش آموزان ایفا می کنند لازم است تا برخی از آسیب های اجتماعی که در راه تربیت اخلاقی و انسانی قشر جوان و نوجوان ما تاثیر منفی می گزارد شناسایی و برای رفع آنها همه ارگانها و بخصوص خانواده ها و نخبه گان جامعه تلاشی جدی داشته باشند .

 وی گفت : متاسفانه استفاده بیش از حد اعضای خانواده ها از وسائل و برنامه های جدید ارتباطی بخصوص فضای مجازی آسیب را برای خانواده ها رقم زده که نوعی طلاق عاطفی را در بین والدین بوجود آورده است .

وی با اشاره به نقش فرهیخته گان و پیشکسوتان در ارائه تجربیات سبک زندگی سالم اسلامی و اجتماعی هم گفت :پیشکسوتان و نخبه گان عزیز مایه افتخار و عزت آموزش و پرورش هستند ؛و باید با توجه به آموزه های قرآنی و اسلامی قشر جوان را برای سالم زیستن و در کنار هم بودن ارشاد و راهنمایی کنند .

واقعی یاد آور شد :برای کاهش آسیب های اجتماعی که بخش عظیمی از آن نهاد خانواده را هدف قرار داده از هجمه های فرهنگی و اجتماعی دشمنان غافل نشویم و سعی کنیم فرهنگ دینی و اعتقادی و سنت های اصیل ایرانی را در تعاملات اجتماعی ترویج کنیم .

 علی شفیعی فرماندار بشرویه هم با قدردانی از حضور پیشکسوتان و جامعه فرهنگیان در عرصه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی گفت :یکی از بستر های بسیار تاثیر گذار در فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از عرصه های اجتماعی ؛تولیدی و اقتصادی آموزش و پرورش است که تعامل و همراهی بسیار خوبی را با دستگاهها و نهادهای دولتی دارند .

 وی با اشاره به شرایط سخت تحریم ها ؛توسعه و رشد علمی کشور را بسیار خوب توصیف کرد و گفت : در این شرایط سختی که دشمنان برای ایران اسلامی رقم زده اند ؛تولیدات این نظام ولایی همیشه رو به رشد بوده و امروزه با توجه به صدور ۲۵۵۰۰ مدرک علمی مقام اول منطقه و ردیف ۱۵ دنیا را بدست آورده ایم .

فرماندار بشرویه گزارش کوتاهی هم از عملکرد ادارات و نهاد های بشرویه ارائه نمود و گفت : در شهرستان بشرویه و در همین هفته دولت نزدیک به ۱۰۷ پروژه عمرانی ؛خدماتی,کشاورزی و فرهنگی افتتاح و کلنگ زنی شده که اعتباری معادل بیست دو میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است که روند بسیار خوبی در توسعه و عمران این شهرستان داشته است .

شفیعی افزود :با توجه به اجرای پروژه های اقتصادی و معدنی در این شهرستان  پیشنهاد می شود پیشکسوتان محترم در راه سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن مشارکت فعال داشته باشند .

در ادامه این نشست "مهدی کیال" مدیر کانون بازنشستگان بشرویه نیز خواستار همسان سازی و همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلین ؛بازنگری در سقف پرداختی بیمه تکمیلیو تسریع در پاداش بازنشستگی پیشکسوتان آموزش و پرورش شد .

 در پایان این مراسم از چند نفر از بازنشستگان فعال در عرصه های فرهنگی_اجتماعی و اقتصادی و کارمندان نمونه تجلیل شد .

/انتهای پیام .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.