وزیر ارتباطات می‌گوید کمیسیون تنظیم مقررات در راستای حمایت از تولید، اپراتورها و شرکتهای مخابراتی را موظف به استفاده و خرید از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات و قطعات کرده است

اپراتورها و شرکت‌ها مخابراتی موظف به خرید از تولیدکنندگان داخلی شده‌اند/ خودکفای در شبکه تلفن ثابت به 70 درصد رسیده است

قدس آنلاین: آذر جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در خصوص اقدامات دستگاه تحت مدیریت خود برای حمایت از تولید داخلی در سال حمایت از تولید ملی و اینکه چه انتقادی از عملکرد خود دارد، اظهار داشت: انتقاد را که صدا و سیما مرتب مطرح می‌کند و لزومی ندارد ما از خودمان انتقاد کنیم ولی در بحث رونق تولید ما در این دوسال دو برنامه ویژه را با سندیکای تولیدکنندگان مخابرات داشتیم. 

وی ادامه داد: یک واحد صنفی بسیار فعال و متصل به دانشگاه، با انگیزه و دلسوز در کنار ما هستند. خیلی تلاش می‌کنند و ما یک برنامه مشترک با آنها داشتیم. پارسال ۴۲ محصول استراتژیک تولید کردند. میزان خودکفایی کشور، تولید تجهیزات شبکه ثابت را در سال گذشته به عدد هفتاد رساند و الان ۷۰درصد تجهیزات مورد نیاز در توسعه شبکه ثابت کشور توسط تولیدکنندگان داخلی قابل تولید است. 

جهرمی افزود: ما مصوبه‌ای را در کمیسیون تنظیم مقررات داشتیم که آنها از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند و اپراتورها و شرکت‌ها را موظف کنند و هم امتیازها و هم تنبیه‌هایی در نظر بگیرند که محصولات را از تولیدکنندگان داخلی بگیرند. نظارت بر استاندارد و کیفیت را بصورت جدی پیگیری کردیم و ۴۰ محصول استراتژیک آنها پارسال رسید و امسال در حال فروش هستند. در آخرین سفری که ما به استان مرکزی داشتیم محصول یکی از همین شرکت‌ها در شرکت ارتباطات زیرساخت بصورت گسترده در حال استفاده است در سراسر کشور رونمایی شد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال هم ۵۲ محصول داشتند که بخش زیادی از آن آماده شده و من به تولیدکنندگان داخلی و اپراتورها که همکاری می‌کنند و محصولات را می‌گیرند نمره ۲۰ می‌دهم. البته ما در این شرایط با محدودیت‌های بین‌المللی هم مواجه هستیم فضای خوبی است برای این‌ها که بتوانند بازار بهتری کسب کنند. بنابراین به فعالان این صنعت در دانشگاه ودر شرکت‌های تولیدی قطعا نمره ۲۰ می‌دهم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.