گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نظام رنبه بندی معلمان اگرچه نیاز به لایحه دارد اما به این نتیجه رسیده‌ایم که با استفاده از ظرفیت های قانونی دولت و بودجه قابل اجراست و از اول مهر این نظام را اجرا خواهیم کرد.

نظام رتبه بندی معلمان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از اول مهر اجرایی می‌شود/ شاهد افزایش حقوق معلمان خواهیم بود

قدس آنلاین: «محسن حاجی میرزایی» گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش امروزدر حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش امروز مشکلات مهم و فوری دارد که بخشی از مشکلات به معوقات فرهنگیان مربوط می شود باید روی آنها متمرکز شد.

وی افزود: بخشی از مطالبات فرهنگیان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از ابتدای شهریور ماه پرداخت شده و بخش دیگر که به نیروهای بازنشسته، کارکنان مدارس خارج از کشور و نیروهای حق التدریسی مربوط می شود، نیز تا پایان شهریور پرداخت می شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش مشکل ساختاری دارد، یادآورشد: بودجه آموزش و پرورش همواره با کسری بسته می شود و با وجود اینکه دولت بیش از صد در صد اعتبارات این وزارتخانه را اختصاص می دهد اما باز هم با کسری مواجه است.

توجه به ساماندهی نیروی انسانی

حاجی میرزایی در ادامه درباره ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قانون تصویب کرده که تعدادی از آموزشیاران سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی شاغل در آموزش و پرورش پس از گذراندن دوره یکساله در شرایطی مشخص به استخدام درآیند.

وی افزود: آیین نامه استخدام نیروی انسانی توسط آموزش و پرورش ارائه و در کمیسیون اجتماعی دولت هم به تصویب رسیده و امید است در جلسه آینده دولت در دستور کار قرار گیرد.

پروژه مهر شایسته برگزار شود

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین درباره برگزاری پروژه مهر اظهار کرد: این پروژه بسیار مهمی است، چراکه شهرها و روستاها در آغاز مهرماه رنگ و شکل دیگری پیدا کرده و همچنین کشور تحرک ویژه‌ای می‌یابد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تمامی فرهنگیان در حال آماده شدن برای پروژه مهر هستند، افزود: نیروهای فعال درآموزش و پرورش اعلام کردند که تمهیدات لازم را برای برگزاری شایسته‌تر پروژه مهر اندیشیده اند.

به گفته وی از ابتدای سال تحصیلی جدید تمامی کلاس‌های درس دایر می‌شود، همچنین کتاب های درسی به تعداد مورد نیاز در میان دانش‌آموزان تولید و توزیع می شود.

شایستگی‌های افراد مورد توجه قرار گیرد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید در آموزش و پرورش به شایستگی‌های افراد توجه شود، اظهار کرد: درآستانه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نکته‌ای که باید به صراحت اعلام کنم این است که آموزش و پرورش له یا علیه کسی نخواهد بود.

وی افزود: هرکسی که بخواهد له یا علیه کسی از فرصت‌های آموزشی استفاده کند، قطعا برکنار خواهد شد. تلاش این است که محیط تعلیم و تربیت فرزندان به دور از بازی‌های سیاسی و متمرکز بر تعلیم و تربیت باشد.

استانداردهای آموزشی در مدارس دولتی باید افزایش یابد

حاجی میرزایی در ادامه به بحث عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: این موضوع اهمیت بسیاری دارد، نتایج کنکور امسال واقعیت های تلخی را در خصوص عدالت آموزشی نشان داد که باید برای رفع مشکلات این مبحث به درستی اقدام کرد.

وی معتقد است که نقطه عزیمت تمامی بی عدالتی‌ها در بی عدالتی آموزشی است، از این رو باید فرصت های آموزشی به درستی توزیع شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید ظرفیت مدارس دولتی افزایش یابد، خاطرنشان کرد: باید استانداردهای آموزشی در مدارس دولتی بیشتر شود، بی شک  یکی از برنامه ها در دراز مدت، عدالت آموزشی است.

اجرایی شدن طرح رتبه بندی از ابتدای مهرماه

حاجی میرزایی در  پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره مطالبه جدی فرهنگیان برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان و اینکه در این زمینه قولی به معلمان می‌دهد؟، گفت:  نظام رتبه بندی در آیین نامه آمده است و باید در این خصوص لایحه‌ای تنظیم شود که البته لایحهای نیزبه هیأت دولت ارسال شده است.

وی افزود: مشاوران در هیأت دولت به این نتیجه رسیده‌اند که با استفاده از ظرفیت‌های دولت آیین‌نامه رتبه بندی قابل اجراست و در این راستا باید این لایحه با دقت بیشتر تنظیم و در نهایت به مجلس ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد:  براساس تمهید دولت و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه طرح رتبه بندی از ابتدای مهر ماه اجرا می شود و شاهد افزایش حقوق فرهنگیان از ابتدای سال تحصیلی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.