مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف از کلیپ‌های چندرسانه‌ای، ترویج گفتگوهای بینافرهنگی بوده و محوریت این کلیپ‌ها توجه به هنر است که زبان بین‌المللی‌ محسوب می‌شود.

تحقق گفتگوهای بین فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین ، آیین رونمایی از کلیپ‌های چندرسانه‌ای سبک رضوی، صبح امروز با حضور جعفر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین، حجت‌الاسلام سید محسن علوی، مشاور استاندار در امور روحانیت و حجت الاسلام علی‌اصغر عطاران، مدیر پژوهشکده آرمان‌شهر معنوی در معاونت امور زائرین استانداری برگزار شد. 

کلیپ‌های چندزبانه سبک زندگی رضوی، شامل عشق و محبت، کرامت،شوق زیارت، فرصت تغییر، فرصت مهربانی و فرصت عاشقی است.

این کلیپ‌ها در دو موقعیت مکانی متفاوت ایران و اروپا و به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو تنظیم شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه عنوان کرد: بنابر وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت ترویج فرهنگ، از کلیپ‌های چند رسانه‌ای حمایت به عمل آمده است. زیارت یک وجه از زندگی ایرانی و اسلامی است و تنها یک جلوه از زیارت در شهر مشهد است.

وی افزود: هدف از این کلیپ‌ها، گفتگوهای بینافرهنگی است، زبان بین‌المللی، زبان توجه به هنر است که محوریت این کلیپ‌ها را شامل می‌شود.

مشاوراستاندار در امور روحانیت در این مراسم رونمایی اظهار کرد: بهترین سبک زندگی، سبک زندگی اهل بیت (ع) است. در اندیشکده آرمان‌شهر معنوی، تمرکز بر الگوسازی سبک زندگی است و  شعارش هم، «پیشرو در ارائه سبک زندگی معنوی» است. 

مدیر پژوهشکده آرمان‌شهر معنوی افزود: باید از تمام امکانات برای رشد معنوی این شهر استفاده کنیم. خدمت در این شهر خاص است و لبیک گفتن به فرمایش پیامبر (ص) است.

در ادامه علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، از ثبت یک رکورد جدید و ایجاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: شعار سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، «رویای کودکان سیل‌زده را بسازیم» بود؛ در این راستا، گزیده‌ای از فیلم‌ها را در مناطق سیل زده کشور اکران کردیم و این سبب ثبت رکورد جدیدی از این رویداد بین‌المللی در کشور شد.

وی افزود: سه تفاهم‌نامه بین سه جشنواره مهم آسیایی حوزه فیلم کودک و نوجوان، در بخش بین‌المللی این جشنواره امضا شده است؛ این تفاهم‌نامه‌ها بین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان ایران، روسیه و کره جنوبی، باهدف تقویت و تولید فیلم‌های مشترک و تبدیل ایده‌های جوانانمان به سوژه‌های ناب، منعقد شده است.

سید جواد هاشمی نیز در این اختتامیه به سخنرانی پرداخته و بیان کرد: سکوت ۱۶ساله سینمای کودک و نوجوان که باعث و بانی ساخت نسلی از کودکان فراموش‌شده‌ای بود که به سینما عادت نداشتند، با جشنواره امسال شکسته شد و حالا سینمای کودک و نوجوان در حال بازگشت دوباره به نقطه اوج خود است.

وی افزود: با اینکه به هنرپیشه فیلم‌های دفاع مقدس معروف شده‌ام، از آن‌جایی که مقدس‌ترین دفاع را در شرایط کنونی، ساختن فیلم برای کودکان می‌دانم، تصمیم گرفتم در این راه قدم بگذارم.

کارگردان فیلم «تورنادو» با اشاره به اینکه تلاش کرده است در ساخت فیلم‌هایش سه عنصر شادمانی، آموزش و تربیت را پیاده کند، از ساخت فیلم «شهر رویا» خبر داد و ابراز کرد: هدف من پر کردن خلا سینمای کودک است؛ به همین جهت، برای جشنواره امسال فیلم «تورنادو» را ساختم که قدری هم چاشنی دنیای بزرگسالان را داشت و اکنون نیز روی پروژه ساخت فیلم «شهر رویاها» که آن هم برای کودکان است، مشغول کار هستم.

منبع : مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.