سینماها در پنج ماه نخست سال ۹۸ نسبت به سال گذشته همین موقع ۲۱ درصد رشد فروش را تجربه کردند اما با ۴ درصد افت مخاطب مواجه شدند.

بررسی آمار فروش و تعداد مخاطبان ۵ ماه نخست ۹۸ نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، سینماها سال ۹۸ را با اکران فیلم‌های متنوع و پرطرفداری مانند کمدی «رحمان ۱۴۰۰» و فیلم اجتماعی «متری شیش و نیم» آغاز کردند و با وجود گران شدن قیمت بلیت سینما روزهای پررونقی را پشت سر گذاشتند. اما از نیمه‌های بهار و با شروع تابستان جز چند فیلم پرفروش بقیه نتوانستند در گیشه موفق‌ باشند. مقایسه آمار نشان می‌دهد سینماها در پنج ماه نخست سال ۹۸ نسبت به سال گذشته همین موقع ۲۱ درصد رشد فروش را تجربه کردند اما با ۴ درصد افت مخاطب مواجه شدند. در نتیجه بخش اعظمی از رشد فروش امسال را باید مدیون افزایش قیمت بلیت‌ها دانست.

از ابتدای سال ۹۸ تاکنون هفت فیلم «متری شیش و نیم»، «تگزاس»، «رحمان ۱۴۰۰»، «شبی که ماه کامل شد» ، «سرخپوست» ، «چهار انگشت» و «ما همه با هم هستیم» توانستند فروشی بالای ده میلیارد را به نام خودشان ثبت کنند که در این میان سه فیلم «متری شیش و نیم»، «تگزاس» و «رحمان ۱۴۰۰» به باشگاه بیست میلیاردی‌ها پیوستند. این فیلم‌ها سهم عمده‌ای از مجموع فروش ۱۷۰ میلیاردی فیلم‌ها را به خود اختصاص دادند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.