خبرها از ادامه درگیری نیروهای هوادار منصور هادی تحت حمایت عربستان و شورای انتقالی یمن تحت حمایت امارات حکایت دارد.

ادامه جنگ نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن/ کنترل فرودگاه عدن دست‌به‌دست می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ساکنان محلی گزارش دادند درگیری‌ها میان نیروهای هوادار منصور هادی تحت حمایت عربستان از یکسو و نیروهای شورای انتقالی یمن تحت حمایت امارات متحده عربی از سوی دیگر در شهر بندری عدن از سر گرفته شده است؛ بطوری که نیروهای هوادار منصور هادی به حومه شرقی این شهر یورش برده و آتش توپخانه سنگینی میان هواداران منصور هادی و جدایی طلبان جنوب یمن در جریان است.

طبق اعلام رویترز، نیروهای هوادار رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن توانسته اند کنترل بیشتر مناطقی که پیش از این سلطه خود را بر آن‌ها از دست داده بودند و در دست جدایی طلبان هوادار امارات افتاده بود، بازپس بگیرند.

همچنین نیروهای هوادار منصور هادی اعلام کردند توانسته اند کنترل شهر زنجبار، پایتخت استان ابین یمن را در دست بگیرند. زنجبار در حدود ۶۰ کیلومتری شهر عدن قرار دارد.

از سوی دیگر شبکه الجزیره گزارش داد در درگیری‌ها در شقره در جنوب یمن، شماری کشته و زخمی شدند. همچنین گزارش‌ها از درگیری در محوطه فرودگاه عدن حکایت دارد.

الجزیره به نقل از برخی منابع محلی گزارش داد پروازها در فرودگاه عدن متوقف شده و کارمندان این فرودگاه از سوی نیروهای اماراتی که کنترل فرودگاه را در دست گرفته اند، تخلیه شده اند. این در حالی است که برخی دیگر از منابع محلی به شبکه الجزیره اعلام کردند نیروهای هوادار منصور هادی بر ورودی اصلی فرودگاه عدن مسلط شده اند.

شبکه الحدث نیز مدعی شد نیروهای هوادار عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، کنترل فرودگاه بین‌المللی عدن را در دست گرفتند.

شبکه تلویزیونی الجزیره همچنین اعلام کرد نیروهای دولت فراری یمن، پس از در دست گرفتن کنترل محله خور مکسر شهر عدن وارد محله‌های المعلا و التواهی این شهر شدند.

شهر بندری عدن در جنوب یمن هفته‌هاست شاهد درگیری‌های نیابتی میان نیروهای مورد حمایت امارات از یکسو و نیروهای دولت منصور هادی که تحت حمایت عربستان قرار دارد، از سویی دیگر بوده است. این اتفاقات پس از آن رخ داد که «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیروهای خود خواست تا به کاخ ریاست جمهوری معاشیق که در کنترل نیروهای منصور هادی (مورد حمایت عربستان) است، حمله کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.