۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 668560
یک بام ودوهوای جاده ای

 اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال به چهار بانده شدن جاده رشتخوار به تربت حیدریه. این عنوان تیتری از قول نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی است که همین یکی دو روز گذشته در سفر استاندار به این منطقه بیان شده بود.

 اینکه شرایطی فراهم شده تا ۵ هزار میلیارد ریال برای چهار بانده شدن جاده‌ای اختصاص یابد که دو شهر رشتخوار و تربت حیدریه را به هم وصل نماید اتفاقی ویژه برای مردم این منطقه است اما اگر این موضوع را بخواهیم با آنچه ظرف چهار سال گذشته برای بهسازی جاده فیض‌آباد به کاشمر مقایسه کنیم باید دست مریزاد بگوییم به آن‌هایی که توانسته‌اند برای جاده رشتخوار به تربت حیدریه چنین بودجه‌ای از دولت بگیرند. اما محور فیض‌آباد به کاشمر سال‌هاست با همین شرایط فعلی به حال خودش رها شده است.

 با این توضیح که این جاده روزانه محل تردد تعداد قابل توجهی از خودروهای سبک و سنگینی است که از شرق کشور قصد مسافرت به پایتخت یا شهرهای غربی کشور را دارند و یا بر عکس. محوری که آمار تلفات بالایی دارد و خیلی از نقاطش به لحاظ فنی مشکلات متعددی دارد. پس درجه اهمیت وجود این جاده به مراتب خیلی بالاتر از چهار بانده شدن جاده رشتخوار به تربت حیدریه است.

 نکته دیگر اینکه مقداری کار زیر ساختی برای دو بانده شدن محور فیض آباد به کاشمر در سال‌های قبل صورت گرفته اما متأسفانه به حال خود رها شده است! امیدواریم نمایندگان شهرستان‌های مه ولات و کاشمر و سایر مدیران این دو شهرستان با پیگیری‌های خود بتوانند برای این جاده هم بودجه بگیرند تا دیگر شاهد حوادث ناگواری در این محور نباشیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.