یکی از طرح‌های مهم شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان مرکز شیمی درمانی و غربالگری سرطان است که در سال‌های اخیر قرار بود با ورود خیران، تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

خلف وعده‌ در بهره‌برداری از یک طرح درمانی

 اما حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن این طرح سبب شد برای کم و کیف این موضوع گفت‌وگویی را با امام‌جمعه قوچان انجام دهیم.   

حجت الاسلام محمدعلی دستجردی، امام جمعه شهرستان قوچان در گفت‌وگو با قدس گفت: در دو سال و نیم گذشته یکی از طرح‌های نیمه تمام شبکه بهداشت و درمان قوچان، پروژه شیمی درمانی و غربالگری سرطان بوده است.

جلسه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور رئیس وقت این دانشگاه، فرماندار وقت، اینجانب و خیر مربوط برگزار شد که پروژه شیمی درمانی و غربالگری سرطان بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان یکی از موضوعات آن بود.

امام جمعه قوچان ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده پیش و در حین جلسه رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پس از مطمئن شدن اختصاص ۵۰ میلیون تومان برای تکمیل ساختمان این مرکز و تأمین کل تجهیزات مورد نیاز آن، تفاهم‌نامه‌ای به امضای رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار وقت، اینجانب و خیر رسید و مقرر شد خیر، هزینه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را پرداخت کند و دانشگاه علوم پزشکی متعهد به تأمین تجهیزات مرکز و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر آن شد.  

حجت الاسلام دستجردی تصریح کرد: این کمک خیران در زمانی انجام شد که شرایط اقتصادی کشور این‌گونه نبود و قیمت‌های سرسام‌آور تجهیزات پزشکی چنین شرایطی را نداشت. متأسفانه باوجود کمک خیر و پرداخت مبلغ مشخص، راه‌اندازی این پروژه طولانی شد.

پس از دو سال و نیم، شبکه بهداشت و درمان قصد افتتاح این مرکز را دارد و تابلو یادبود افراد متعددی به عنوان خیر در محل این ساختمان نصب شده است، اما مشخص نیست تجهیزات آن فراهم شده است یا نه؟

متأسفانه با این اقدام شبکه بهداشت و درمان قوچان تفاهم‌نامه‌ای که دو سال و نیم پیش امضا شد به‌طور کامل اجرایی نشده است که این امر سبب گلایه شدید خیران و پیگیری آن‌ها از طریق سازمان بازرسی برای رسیدگی به این موضوع و عدم اجرای تعهدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.